וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "ביום לחימה ייפלו עלינו 50 טון חומר נפץ"

פנחס וולף

11.7.2011 / 15:00

בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת התייחס שר הביטחון ברק להצטיידות של צבאות ערב, ובכך ניסה להצדיק את התוספת לתקציב הביטחון לטובת הצטיידות צה"ל. "נוכל לשנות המאזן האסטרטגי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"ביום לחימה ממוצע צפויים ליפול על ישראל כ-50 טונות חומר נפץ שיגיעו בנשק סטטיסטי (שאינו מדויק - פ.ו.)" – כך אמר היום (שני) שר הביטחון, אהוד ברק, בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "ביכולתנו לירות מנגד 1,500 טון", המשיך ברק, "אך בצורה מאוד מדויקת. במידה שישראל תסיים את תכנית ההצטיידות בכל שכבות היירוט, בהשקעה מוערכת של כשבעה מיליארד שקלים ועל פני 20 שנה, יוכל הדבר לאפשר שינוי משמעותי לחיוב במאזן האסטרטגי של ישראל. לצורך כך נדרשת עלייה בתקציב הביטחון". ברק המשיך ואמר, כי "ישנו מאמץ משמעותי של צבאות ערב להביא לשחיקתו של צה"ל באמצעות שיפור יכולות הירי נגד טנקים, ירי מסיבי לכיוון העורף, התפתחות הגרעין האירני והמשך התעצמות ארגוני הטרור".

עוד על תקציב הביטחון:
גורמים מדיניים: ”תקציב הביטחון יגדל משמעותית”
תקציב הביטחון יגדל ב-260 מיליון שקל

בדיון התייחס ברק גם לסיכול הישראלי את תכניתם של פעילים פרו-פלסטינים להגיע בטיסות לארץ במטרה להפגין נגד ישראל. "המטס נכשל בעיקר לאור הפקת הלקחים מהאירועים הקודמים", אמר ברק, שציין גם כי "היערכות המשטרה לקראת המטס לא הייתה מוגזמת".

באשר ליוזמה הפלסטינית לקבל הכרה מצד עצרת האו"ם במדינתם העצמאית בספטמבר, אמר ברק כי "הפלסטינים פועלים כדי להשיג מסה קריטית של מדינות שיתמכו במדינה פלסטינית בגבולות 1967, אך אני בספק אם יצליחו להגיע לאותה מסה קריטית. מבחינתי עדיף בחודשים הקרובים להצליח להיכנס למשא ומתן עם הפלסטינים, אך אם יתברר שזה בלתי אפשרי נשאף לכל הפחות לקבל בעצרת האו"ם את תמיכת המדינות המשמעותיות".

כשנשאל ברק על המהומות בסוריה, השיב כי "המשטר הסורי נמצא בדילמה: מצד אחד הוא מבקש להרגיע את השטח, ומנגד הוא חושש להיתפס כחלש. בטווח הארוך והבינוני יהיה קשה למשטר אסד לשרוד. התרופפות האחיזה של שלטון אסד עלולה להוביל להמשך העברת הנכסים ואמצעי הלחימה לידי חיזבאללה. כרגע אנחנו לא מזהים שזה קורה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully