וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה מנפאל: אושר הליך פונדקאות לאזרחים זרים

זוגות ישראלים שירצו לבצע הליך פונדקאות יוכלו לעשות זאת כעת באופן חוקי בנפאל, בעקבות חקיקה חדשה. הדבר יקל על הנפקת דרכון ישראלי לתינוק, אולם ההליך יהיה מסובך יותר

זוגות חד-מיניים שבו מתאילנד עם תינוקותיהם לאחר הליך פונדקאות, ינואר 2014. דרור עינב
זוג ששב מתאילנד לאחר הליך פונדקאות, ינואר/דרור עינב

ממשלת נפאל הסדירה בחוק את הליכי הפונדקאות – וכעת יתאפשר לזוגות או ליחידים לבצע את ההליך במדינה באופן חוקי. החקיקה החדשה תקל על הרשויות הישראליות בעת הנפקת דרכון ישראלי לתינוקות שנולדו באופן זה, בלי חשש לעורר את זעם הרשויות המקומיות.

החוק קובע כי את ההליך יוכלו לבצע ישראלים באמצעות פונדקאית זרה שאינה נפאלית, מה שיצריך ככל הנראה הטסת פונדקאית הודית לנפאל. בכך, הפכה המדינה האסייתית לאחת המדינות הבודדות שמסדירות את ההליך עבור זרים, בעוד שבמדינות רבות אחרות ההליך מתקיים מתוקף היותו לא אסור על פי החוק המקומי.

עוד בוואלה! חדשות:
הממשלה אישרה: תותר פונדקאות לזוגות חד-מיניים בישראל
סוף למשבר: הזוגות יוכלו לשוב מתאילנד
ניצול או מתנה? העולם הפרוץ של הפונדקאות

אישה נפאלית ותינוקה בקטמנדו הבירה. AP
היעד הבא. אם ותינוקה בקטמאנדו, נפאל/AP

"מדובר בבשורה גדולה, שכן רבים מתמודדים עם קשיים בהבאת ילדים לעולם ופונדקאות מהווה פתרון כמעט יחיד עבורם להפוך להורים", אמר דורון ממט, מנכ"ל חברת תמוז, המבצעת הליכי פונדקאות בעולם, "כעת נפאל מאפשרת זאת באופן חוקי גם לאזרחים ישראלים. כמו כן, מדובר בבשורה שתקל על הרשויות בישראל להתמודד עם הוואקום החוקי מול המדינות בהן התקיימו הליכי פונדקאות, מבלי שהם מוסדר רשמית בחוק".

"ההסדרה האחרונה תיתן מהיום לרשויות בישראל כלי נוח להתמודדות עם הנושא ועם חוקיות הילדים שייוולדו בנפאל להורים ישראלים", הוסיף ממט.

בשנת 2013 הודיעה הודו, שהייתה יעד מרכזי לביצוע הליכי פונדקאות, על שינוי חוק הכניסה למדינה לביצוע ההליך, לפיו נדרשת ויזה רפואית לביצוע ההליך. ויזה כזו מוענקת רק לזוגות הטרוסקסואליים נשואים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יוסי ויותם שחזרו לארץ לאחר שנתקעו בהודו בהליך אימוץ. יולי 2013. דרור עינב
יוסי ויותם, ששבו לארץ בשנה שעברה לאחר שנתקעו בהודו בתום הליך פונדקאות/דרור עינב

בחיפוש אחר יעד חלופי שיציע את ההליך בעלויות דומות וברמה רפואית נאותה, הגיעו עשרות זוגות ישראלים חד-מיניים לתאילנד. אלא שזמן קצר אחרי לידת התינוקות הראשונים התברר כי הרשויות התאילנדיות לא רואות את הדבר בעין יפה, וכי החקיקה הקיימת במדינה מקשה על ישראל להנפיק דרכונים לתינוקות שהינם אזרחי תאילנד על פי החוק המקומי.

בעקבות זאת, הודיע משרד החוץ בירושלים על הגבלת הסיוע להורים שיבצעו את ההליך במדינה עד סוף חודש נובמבר. בעקבות כך, למעשה, נולד "פתרון נפאל", המתבצע בשתי מדינות.

ההליך יתבצע בהפריה שתתבצע במרפאה בנפאל עם פונדקאית הודית. הפונדקאית תעבור עם משפחתה להתגורר בנפאל לפני תחילת התהליך, והיא תתגורר במדינה במשך כל תקופת ההיריון ועד הלידה, אחריה יירשם הזוג הישראלי כהורי התינוק. לאחר מכן, על פי ההליך השגרתי, יבקש הנפקת דרכון ישראלי לתינוק, עמו ישובו ארצה.

לפניות לכתבת: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully