וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציה הישראלית שתשפר את חיי האוטיסטים

אופיר הראל, הייטקיסט ואב לילד אוטיסט, הופתע מהאפשרויות הדלות שעולם התקשורת מציע לאלו המתקשים לדבר ולתקשר. האפליקציה שפיתח מאפשרת תקשורת מרחוק באמצעות סמלים

צילום מסך

ביקורת רבה נשמעת על האובססיה שלנו עם סמארטפונים, טאבלטים ושלל טכנולוגיות. אך דווקא כלים אלו, שהופכים את רובנו לחסרי יכולת לתקשר עם הסביבה, הם שיכולים לספק את המענה לאנשים שעד כה התקשו לתקשר עם הסביבה. אפליקציה ישראלית חדשה, ראשונה מסוגה בעולם, מאפשרת לאנשים שאינם מדברים, לתקשר עם מי שיחפצו בכל מקום ולכל מקום, מעין "ווטסאפ" של סמלים.

עוד בוואלה! חדשות:
העימות מעבר לפינה: בנט מקדם מחדש את דוח אדמונד לוי
"הליך מזוהם": למה בוטלו הבחירות בבית שמש?
פרשה נוספת של אונס קטינה: 4 נאשמים בבעילה אסורה

אפליקציית Ola Mundo ("שלום עולם" בספרדית) הינה אפליקציה להעברת מסרים מידיים (IM) למרחוק באמצעות סמלים למתקשים בדיבור ובכתיבה. האפליקציה פותחה על ידי אופיר הראל, מנהל פרויקטים בהיי טק ואב לאדם, ילד אוטיסט בן 10, כתוצאה מצורך אישי. "לא הייתה לי כוונה לפתח אפליקציה", מספר הראל, "אבל אם מסתכלים שנתיים אחורה, היינו תקועים בקידום וטיפול אינטנסיבי באדם, שממוקם באמצע הספקטרום, וזה כולל טיפולים רבים בהם קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק ומה לא. גם את המילים הבודדות שאדם אמר היינו צריכים לחלוב ממנו. באחד הימים סיפרה לנו הקלינאית שיש אפליקציות שרואים שילדים מגיבים אליהן וכדאי לבדוק את זה. בדקתי את הקיים אבל הכל היה באנגלית ומיושן. הן אמנם נתנו פה להרבה ילדים, אבל כשמדברים על ילדים שמתחברים בעיקר דרך הרגש - שם לא היה מענה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
את ההודעות מעביר המשתמש באמצעות לוח תקשורת מעוצב וקל לשימוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

האפליקציה החדשנית מאפשרת לילדים ובוגרים שאינם מדברים וכותבים להיות בקשר עם העולם באמצעות שפת סמלים חדשה וחווייתית, במיוחד עבור הילדים, מה שיאפשר להם לשמור על קשר עם מי שיחפצו גם כשהם מרוחקים. את ההודעות מעביר המשתמש באמצעות לוח תקשורת מעוצב וקל לשימוש, שיוצג על מכשיר האייפד שלו בעזרת חיבור פשוט לאינטרנט. עד היום היו קיימות אפליקציות המציעות תקשורת באמצעות סמלים אך מדובר על מצבים בהם המשתמשים נמצאים אחד ליד השני.

"אבסורד לחשוב שמהמצאת הטלפון, החבר'ה האלה ואחרים לא יכולים לתקשר עם מישהו שנמצא בעיר אחרת" אומר הראל, "ואכן קידום הקשר של אדם עם הסובבים אותו וצמצום הפער בינו לבין החברה הרגילה העסיק אותי לא מעט. למה שאדם לא יוכל לכתוב לאמא שלו 'מתי את מגיעה הביתה?' או 'אני מתגעגע'?".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"המיזם הכי נוגע ללב שעשיתי בחיי"

הראל החל בפיתוח הרעיון כשלדבריו חיפש את האנשים שיגידו לו "כבר קיים", "לא טוב" ושאר תגובות שלרוב גורמות לאדם לוותר, אך פגישה עם אבי שכטר, מי שהיה מנכ"ל ICQ חיזקה אותו עוד יותר כששכטר הבין שמדובר בפרויקט "מהלב" והודיע כי יקפוץ עם הראל למים והפך למשקיע-מייסד. "זה המיזם הכי נוגע ללב שעשיתי בחיי", אומר שכטר, "בעוד שעולם התקשורת המודרנית התפתח מאד בשנים האחרונות, קהלים גדולים נשארו מאחור ללא יכולת תקשורת בסיסית. המטרה ששמנו לעצמנו היא למנף את הטכנולוגיות הזמינות כיום לצורך צמצום פערים ושילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחברה. אנו שואפים להגיע לכמה שיותר משפחות ולשפר את איכות חייהן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למה שאדם לא יוכל לכתוב לאמא שלו 'מתי את מגיעה הביתה?' או 'אני מתגעגע'?". אופיר ואדם הראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לשכטר, גייס הראל לפרויקט גם אנשי מקצוע בהם גילית מתוקי, קלינאית תקשורת שליוותה את אפיון הסמלים; לורי פישר האמריקנית, קלינאית תקשורת לילדים, המתמחה בתקשורת תומכת חליפית שליוותה את גיבוש הסמלים והתאמתם לקהל יעד בינלאומי. במטרה להפוך את האפליקציה למהנה, חווייתית ומושכת עבור הילדים, גייס אופיר את המעצבת אלכסנדרה אוקסנויד ואת שירז פומן מאיירת ספרי הילדים.

אפליקצית Ola Mundo עלתה באחרונה לאפסטור, חנות האפליקציות של אפל. האפליקציה שמושקת בשלב ראשון רק בישראל, זמינה לשימוש כרגע במכשירי אייפד דור שני ומעלה ואייפד מיני. בעקבות הביקוש, ניתן להוריד את האפליקציה עד אמצע חודש ינואר ולקבל התנסות חינם למשך שנה. לצורך קבלת ההטבה יש לפנות ל-Ola Mundo בדף הפייסבוק כדי לקבל קוד הפעלה לשימוש חינם. בהמשך היא תושק בארה"ב במחיר צפוי של כ-80 דולרים לשנה.

"המיזם הינו פרויקט של הורים-למען-הורים. ההורים הם הכח המניע והמרכיב החשוב והמשמעותי ביותר בקידום ילדיהם ופיתוח עתידם", מסכם הראל, "לפיכך, נזמין את ההורים להיות מעורבים כקהילה משתפת ומשתתפת, ולגבש וליצור במו ידיהם את העתיד של ילדינו תחת הפלטפורמה של קהילת Ola Mundo".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully