וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודיעין הגבילה כניסה לפארק "בשל השתלטות חרדים"

21.9.2012 / 0:03

למרות האיסור בחוק על אפליה בכניסה למקומות ציבוריים, העירייה הודיעה כי רק תושבי העיר ואורחיהם יכנסו לפארק בחגים ובחופשות. גורם בעירייה: "ההחלטה נבעה מהשתלטות חרדים"

עיריית מודיעין-מכבים-רעות הודיעה אתמול (חמישי) כי הכניסה לפארק העירוני ענבה תותר בחופשות ובחגים רק לתושבי העיר ולקרוביהם, לאור העומס הרב בפארק בחגים, וכן בשל העלויות הגבוהות הנובעות מכך. גורמים בעירייה מסרו לוואלה! חדשות כי ישנה סיבה נוספת להחלטת ראש העיר, חיים ביבס, להגביל את הכניסה של מבקרים שאינם תושבי מודיעין לפארק - ריבוי המבקרים מהעיר החרדית מודיעין-עילית, ש"דוחקים" את תושבי מודיעין-מכבים-רעות משטח הפארק במהלך החגים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק ענבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאור ההחלטה, בחברה הכלכלית של מודיעין-מכבים-רעות, האחראית על תפעול הפארק, נערכים להגביל את הכניסה למקום במהלך חופשת חג הסוכות. בכניסות הפארק יוצבו שומרים שיתירו לתושבי העיר ולאורחיהם בלבד להיכנס, לפי רישום כתובת המגורים בתעודות הזהות שלהם. תושבים בעיר החרדית מיהרו לפרסם תגובה על ההחלטה, שבה נכתב: "אנחנו לא צריכים טובות ומוטב שילדינו הטהורים לא ישזפו את עיניהם הטהורות במראות הפריצות שקיימים בפארק ובסביבותיו. אין זה אלא אות משמיים שמראה לנו כי אנו לא צריכים להיטמא בפארק שחושף את ילדינו במראות שלא על פי רוח היהדות".

מלחמת ביבס בגוטרמן

פארק ענבה נפתח לציבור בתחילת שנת 2010 ופוקדים אותו מבקרים רבים. תושבי העיר השכנה, מודיעין-עילית, מרבים לבקר בפארק, בעיקר בחופשות הקיץ ובחגים. תושבי מודיעין-מכבים-רעות זעמו על "ההשתלטות החרדית" על המתחם, בעיקר לאחר שבמהלך חופשת חג הפסח האחרון אישה חרדית שביקרה במקום דרשה מתושבת העיר שהופיעה על במה בפארק להפסיק את הופעתה בטענה כי אין זה מכובד שאישה תופיע בפני גברים.

לדברי גורמים בעיריית מודיעין-מכבים-רעות, הכרזת ראש העיר מודיעין-עילית, יעקב גוטרמן, לפיה הכניסה לאתר הארכיאולוגי "חירבת בד-עיסא", שנמצא בשטח העיר החרדית, תותר רק לחרדים, חיזקה את החלטת העירייה להגביל את הכניסה לפארק ענבה. האתר הארכיאולוגי, שהוכר כ"אתר מורשת לציבור החרדי" והפעלתו מסובסדת על ידי המדינה, צפוי להיפתח בחודשים הקרובים לקהל המבקרים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"הסיבות טכניות וכלכליות"

באתר עיריית מודיעין-עילית נכתב כי האתר "מיועד לאוכלוסייה החרדית ויותאם מרמת התכנים והפרוגרמה, ועד לכלל חוויית הביקור לאוכלוסייה זו, ויאופיין בפעילות חינוכית, תורנית וחווייתית". בעקבות ההחלטה, הודיע ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות ביבס לעמיתו גוטרמן כי אם ההחלטה תישאר על כנה, תופסק הכנסת האורחים לפארק ענבה.

החברה הכלכלית של מודיעין-מכבים-רעות הודיעה כי הגבלת הכניסה למקום נובעת מ"סיבות טכניות וכלכליות". כיוון שהחוק אוסר הגבלת כניסה למקומות ציבוריים בשל מקום מגורים, החברה הכלכלית קיבלה חוות דעת משפטית לפיה ניתן להתיר את הכניסה לפארק רק לתושבי העיר במועדים מיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully