וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב לשעבר: "18 יוצאי צבא מתאבדים ביום"

לאחר שפורסם כי ב-2012 נרשם שיא של עשור בהתאבדויות בקרב חיילים המשרתים בצבא ארה"ב, קבע מאלן כי גם בקרב יוצאי הצבא המצב עגום. "מעולם לא חווינו מצב שכזה"

"מדי יום מתאבדים בארצות הברית 18 יוצאי צבא" – כך אמר בסוף השבוע האחרון יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב לשעבר, האדמירל מייק מאלן, בכינוס שנערך באספן. מאלן ציין כי שיעור ההתאבדויות הגבוה נובע מהמתח הרב בחיי הצבא, במדינה שלדבריו נעשית מנותקת יותר ויותר מהמצב בעולם.

מאלן הסביר את השינוי שחוללה מלחמת עירק בחיי משפחות רבות בארה"ב: "נניח שאני ילד בן חמש, במשפחה שבה יש חייל ביחידה מיוחדת, שמציבה חיילים לתקופה ממוצעת של 12 חודשים בכל פעם. נניח שאבי או אמי, לרוב זה יהיה אבי, מוצב בקצב כזה כך שכיום אני בן 15 או 16, ואבי נעדר לשלוש, ארבע או חמש תקופות. התוצאה היא שבמהלך כל חיי מאז שהייתי בן חמש והתחלתי להבין מה קורה שם בחוץ, הייתי במלחמה. ארצות הברית מעולם, מעולם לא חוותה מצב שכזה – ואנחנו רואים מתח אדיר בקרב משפחות כתוצאה מכך".

צפו: מייק מאלן מספר על ההתאבדויות בצבא ארה"ב

העלייה הדרסטית בשיעור ההתאבדויות בקרב חיילים המשרתים בצבא ארצות הברית, כבר הוכחה ופורסם על אודותיה רבות. מחקר משנת 2008 קבע כי אחד מכל חמישה חיילים אשפז את עצמו במוסד לחולי נפש, וכאמור, מאז החלה מלחמת עירק נרשמה עלייה בשיעור ההתאבדויות. למעשה, על אף הנסיגה מעירק, בשנת 2012 הגיע שיעור ההתאבדויות בצבא לשיא של עשר שנים. עם זאת, מאלן התייחס לסוג שונה של התאבדויות – הפעם בקרב חיילים לשעבר שחזרו לחיים האזרחיים, ונותרו להתמודד עם הלחצים הקשים מתקופת שירותם.

כמו כן, התייחס מאלן לנתק שחווים החיילים מהחברה האמריקאית, שאינה מזדהה עם חיי המלחמה. "אני מודאג שהחברה בעצם אומרת לחיילים – 'לכו ותלחמו במלחמות שלנו, אנחנו לא רוצים שתטרידו אותנו'", אמר. לדבריו, "אנחנו עוד לא שם, אבל מתישהו נחצה את הקו הזה שבו הצבא שלנו יהיה כמו צבא שכירים של כל מדינה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully