וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה מול בית השר אטיאס: "שקם הדיור הציבורי"

מאות בני אדם התקבצו מול ביתו של שר הבינוי והשיכון בירושלים בדרישה לשקם את מנגנון הדיור הציבורי. "הגשם כבר הגיע ויש אנשים שיבלו את החג תחת כיפת השמיים", אמרו המפגינים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

מאות בני אדם הפגינו אמש (ראשון) מול ביתו של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בירושלים. המפגינים דורשים לשקם את מנגנון הדיור הציבורי ובמקביל, לעצור את הפינויים והריסות הבתים. בין המפגינים לבין כוחות משטרה הנמצאים במקום התפתחו עימותים ושלושה מפגינים ממאהל המחאה בשכונת ג'סי כהן בחולון נעצרו.

המחאה החברתית - כותרות אחרונות
עיריית תל אביב: נפנה את האוהלים אחרי ראש השנה
העליון: "לא לפנות מאהלי המחאה עד דיון בעניין"
עימותים אלימים במאהל לוינסקי: 12 עצורים

הפגנה מול ביתו של שר השיכון, אריאל אטיאס, ספטמבר 2011. עומר מירון
"אנחנו מביאים את החצר האחורית של מדינת ישראל לחצר הקדמית של השר אטיאס". ההפגנה, אמש/עומר מירון

המפגינים דורשים, בין היתר, להפשיר את חוק הדיור הציבורי המוקפא על ידי חוק ההסדרים, וכן בנייה מתמדת לדיור ציבורי, בקצב שידביק את הצרכים של רבבות זכאים הממתינים לדיור. המפגינים דורשים גם הפסקה מיידית של כל הפינויים והריסות הבתים - פינויים מדיור ציבורי, פינויים על רקע פיגור במשכנתאות והריסות מבנים לא חוקיים. עוד דורשים המפגינים, התאמת גובה שכר הדירה בדיור ציבורי בהתאם ליכולת הכלכלית, כלומר עד 15% מההכנסה שאינה כוללת את הקצבאות.

ראובן אברג'יל, פעיל ב"פורום פריפריה" - פורום לענייני דיור שהוקם בעקבות מחאת האוהלים - אמר, כי "אנחנו מביאים את החצר האחורית של מדינת ישראל לחצר הקדמית של השר אטיאס. אנחנו כאן כדי להזכיר לשר השיכון את רבבות האזרחים אשר נאלצים להתקיים ללא קורת גג. אנחנו דורשים להפסיק את הפינויים, את הריסות הבתים ואת ההתעללות בדיירי הדיור הציבורי". עוד הוסיף אברג'יל, כי "עם כל הכבוד לנאומים בעצרת האו"ם אנחנו עומדים כעת מרחק פסיעה מראש השנה, הגשם כבר הגיע ויש אנשים שיבלו את החג תחת כיפת השמיים. יואיל נא השר אטיאס לצאת מביתו ולהחזיר לנו את הזכויות שלנו".

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully