וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ההסדרה: תלמידי אזרחות שלחו שאלות לשר החינוך

יהושע בריינר

6.6.2012 / 1:07

תלמידי י"א ביקשו מגדעון סער לענות להם אילו זכויות של תושבי בית אל ייפגעו כתוצאה מהריסת שכונת האולפנה, ודרשו הסבר: איזה עיקרון דמוקרטי נפגע מההצבעה נגד חוק ההסדרה?

שר החינוך נקרא למבחן באזרחות על רקע סערת חוק ההסדרה: כ-400 תלמידי כיתה י"א שייגשו השנה למבחן באזרחות שלחו אתמול (שלישי) מכתב לשר גדעון סער ובו ביקשו ממנו להשיב על שאלות הנוגעות לחוק ההסדרה ובמקביל קראו לו למנוע את פינוי שכונת האולפנה. לדברי התלמידים, הריסת השכונה עומדת בסתירה ללימודיהם בבתי הספר וביקשו מסער לענות על שאלות ולכתוב אילו זכויות של תושבי בית אל ייפגעו כתוצאה מהריסה.

"הממשלה החליטה ממניעים ביטחוניים שיש צורך ליישב שטח, פנתה לתושבי היישוב הסמוך והללו, מתוך אמונה בעיקרון דמוקרטי נענו לבקשת הממשלה והסכימו להתיישב על שטח זה", כתבו התלמידים. "מספר שנים לאחר שנבנו הבתים, התקבלה עתירה בבג"ץ, בדרישה לבדוק את חוקיות הבנייה, בטענה שהשטח הנ"ל הינו קרקע פרטית. ראש הממשלה אמר שלא יהיה ניתן להרוס את הבתים והודיע מעל כל במה אפשרית שההרס הוא 'גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה'. בכך הוא הרגיע את התושבים ומנע מהם בעקיפין זכות מסוימת. לאחר זמן מה, בהתקרב מועד ההריסה כפי שהופיע בצו הודיע ראש הממשלה שהבתים יהרסו". לאחר דברים אלה התבקש סער לענות אילו עקרונות דמוקרטיים באים לידי ביטוי בהסכמת התושבים להתגורר ב"יישוב" וכן מהן הזכויות של התושבים שעשויות להיפגע מפינוי.

בשאלה אחרת התבקש סער לענות איזה עקרון דמוקרטי נפגע מהצבעה של ראש הממשלה נגד חוק ההסדרה. איתן נדיבי, תלמיד כיתה י"א בישיבה לצעירים שעל יד ישיבת מרכז הרב בירושלים אומר כי המכתב נועד להבהיר לסער שחוק ההסדרה הוא הפתרון הנכון לדבריהם לסוגיית שכונת האולפנה. "רצינו להראות לשר החינוך את האיוולת שמתרחשת כאן", אומר נדיבי, "ברגע שראש הממשלה מאיים על שרים בפיטורים זו לא דמוקרטיה. אנחנו החלטנו. כותבים לשר בדיוק על הדברים עליהם אנחנו לומדים בכיתה. חשוב לנו ששר החינוך וראש הממשלה ידעו שעליהם לפעול על פי אותם עקרונות דמוקרטיים עליהם אנחנו נבחנים", הוסיף.

עוד על חוק ההסדרה:
סערת "חוק ההסדרה": כיצד יצביעו חברי הממשלה?
נתניהו: שר או סגן שר שיתמכו ב"חוק ההסדרה" - יפוטרו
אנשי המאחזים לתושבי האולפנה: "יש להיערך למאבק"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully