וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בני אדם ליוו את גדעון עזרא בדרכו האחרונה

טל שלו

17.5.2012 / 17:05

שרים, חברי כנסת ואישי ציבור רבים הגיעו להלווייתו של השר לשעבר שהלך לעולמו ממחלת הסרטן. "אתה משתייך לדור הנפילים של השירות, כבר לא מייצרים כאלה יותר", ספד לו בנו

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן)

מאות בני אדם, בהם שרים, חברי כנסת, ובכירים בעבר ובהווה בשירות הביטחון הכללי ובמשטרה הגיעו היום (חמישי) לבית העלמין בכוכב יאיר על מנת ללוות את ח"כ גדעון עזרא בדרכו האחרונה.

"על רבים ממעשיך ומעלליך למען המדינה לא ניתן להרחיב", אמר המשנה לראש הממשלה ויו"ר קדימה שאול מופז, "מדינת ישראל חבה לך חוב עצום על תרומתך". מופז נזכר בהיכרותו ארוכת השנים עם עזרא, במהלך שירותם הצבאי והביטחוני ובפרט באירוע חטיפת החייל נחשון וקסמן. "זכורים לי המאמצים האדירים שעשית לאיתור הבית בו הוחזק נחשון", נזכר מופז ביום שהודיע לו עזרא כי איתר את הבית. "תוצאות הפעולה ידועות, אך אתה את שלך עשית", אמר מופז. "אני נזכר בך היום, בחיוך, במבטך הישיר והפיקח, ביושרה הפנימית, באופן המחשבה - ונזכר בך בעצב גדול. איבדתי חבר, איש רעים ומלח הארץ".

הלוויתו של ח"כ גדעון עזרא בבית העלמין בכוכב יאיר, מאי 2012. דרור עינב
"מדינת ישראל חבה לך חוב עצום על תרומתך". מופז בהלוויתו של עזרא/דרור עינב

בנו של עזרא ספד לאביו: "כשדיברו אודותיך שמענו הרבה הערכה והערצה גדולה ובעיקר אהבה. אתה משתייך לדור הנפילים של השירות ומישהו ציין בפניי שכבר לא מייצרים כאלה יותר". גם לאחר הפרישה מן השירות, ציין הבן, "ג' מהשב"כ הפך לגדעון עזרא, אבל החום, וגובה העיניים והחריצות נותרו בעיניהם".

הבן סיפר עוד כי לפני שנתיים התגלתה אצל אביו מחלת הסרטן. "מעולם לא ראיתי חולה כזה שמישיר מבט בצורה כזו אל המחלה. הדרך בה התמודדת עם המחלה מעוררת השראה אצל כולנו גם כשהחזות הייתה של איש חולה, פעלת בכל המישורים".

יו"ר קדימה לשעבר ציפי לבני, ספדה לעזרא בהלווייתו: "כשחיבקנו את גדעון באחרית ימיו הרגשנו את עצמותיו ואת חולשתו אבל יכולנו ולראות את עמוד השדרה שלו שנותר זקוף מול כל משב רוח מקרי או גחמה פוליטית, יכולנו לראות את נשמתו". לבני שיבחה את יושרו הפוליטי של עזרא: "כפי שגדעון היה נועז בשדה הביטחוני היה אמיץ בשדה הפוליטי ובצבעו המיוחד תמיד בלט. הוא מעולם לא היה פוליטיקאי, הוא שחה במים הפוליטיים ולא נרטב", אמרה לבני ונזכרה בתמיכתו של עזרא בהקמת קדימה בימי אריאל שרון. "אנחנו נפרדים היום מחבר, הטוב שבינינו", אמרה לבני.

הלוויתו של ח"כ גדעון עזרא בבית העלמין בכוכב יאיר, מאי 2012. דרור עינב
"הוא מעולם לא היה פוליטיקאי, הוא שחה במים הפוליטיים ולא נרטב", הלוויתו של עזרא/דרור עינב

יו"ר הכנסת רובי ריבלין ספד לעזרא והשווה אותו לגדעון, גיבור המקרא. "גדעון, היית איש אמת, מחוספס, אדם שתוכו כחוצו", אמר ריבלין, והתחייב להמשיך את מאבקו של עזרא בנושא העישון בכנסת גם לאחר מותו. "הקריאה 'אחריי' לא הייתה עבורך סיסמה, אלא דרך חיים. בפעילות ציבורית ועשייה ביטחונית גדעון תמיד נאבק לעמוד בראש". לסיום אמר ריבלין כי "אהבת את האדמה, היית בנה, הלכת בדרכיה ולא היה בקיא ממך ממנה ברחבי הארץ והיום אתה נטמן באדמה זו בטרם עת".

ראש השב"כ יורם כהן פנה לעזרא כ"תלמיד של מורה", ואמר כי "תמיד היית לנו כסמל המעשה היית חרוץ שקדן בעל מחשבה עצמאית יוזם ויוצר". כהן סיפר כי נזכר בימיו כרכז שטח במלחמת לבנון הראשונה ובנסיעה עם עזרא באזור לבחינת מבצע מסוכן בעומק השטח. "בעולם המודיעיני האינטואיציה היא מתת אל, מי שמתברך בה כמוך מתקדם למעלה", אמר כהן, והודה בשם השב"כ על תרומתו של עזרא, "ימים שחוברו כלילות ולילות שחוברו לימים, עבד אמיתי של עם ישראל".

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו אמר כי "איבדתי חבר ורע אמיתי. זכיתי להיות חברו ותלמידו של גדעון ואני גאה לומר זאת היום. צוואתו להגן על המדינה לשמור על צביונה ועוצמת ולעצב את הדור הצעיר עודנה תקפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully