וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט המחוזי יוסף שפירא נבחר למבקר המדינה החדש

פנחס וולף

14.5.2012 / 18:36

בתום שלושה סיבובים של הצבעה חשאית, בחרו חברי הכנסת בשפירא להחליף את מיכה לינדנשטראוס בתפקיד מבקר המדינה. אחרי שקיבל 68 קולות, הועדף השופט שפירא על ריבלין

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מיכאל ברגמן)

שופט המחוזי יוסף שפירא נבחר הערב (שני) לתפקיד מבקר המדינה החדש, בתום הצבעה חשאית של חברי הכנסת במליאה. שפירא נבחר ברוב של 68 קולות לאחר שלושה סיבובים, והוא צפוי להחליף את המבקר הנוכחי, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, המסיים חמש שנים בתפקיד. יריבו הבכיר של שפירא, המשנה לנשיא בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין, זכה ל-40 קולות בלבד בסיבוב השלישי.

שפירא נתמך על ידי מרבית סיעות הבית, ובראשן הליכוד וקדימה. את התמיכה בו הובילו יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, ויו"ר סיעת קדימה, דליה איציק. הוא התמודד על התפקיד מול שני מועמדים נוספים - שופט בית המשפט העליון והמשנה לנשיא, אליעזר ריבלין, שפורש מתפקידו בעוד כמה שבועות, לאחר שיגיע לגיל 70, ונשיא לשכת המבקרים הפנימיים, שלמה קלדרון.

הקרב הצמוד נמשך עד הסיבוב השלישי

בסיבוב הראשון בהצבעה, קיבל שפירא 58 קולות וריבלין קיבל 44 קולות, בעוד ששלמה קלדרון קיבל עשרה קולות בלבד. מכיוון שאף שמועמד לא זכה ל-60 קולות, הצביעו חברי הכנסת שוב בסיבוב שני בין שלושת המועמדים. גם בסיבוב זה לא נמצא מנצח: השופט שפירא קיבל 59 קולות, בעוד שריבלין קיבל 45 קולות, והקרב עבר לסיבוב שלישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו מצביע בהצעה חשאית בכנסת , מאי 2012. עומר מירון
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מצביע/עומר מירון

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס היום להצבעה במהלך ישיבת סיעת העצמאות, והודיע כי הוא קורא לחברי סיעתו להצביע על פי צו מצפונם. הוא הסביר כי בתחילה הוא תמך במועמד יוסף שפירא, לפני שידע כי מועמד אחר מתמודד על התפקיד. "חבריי למפלגה חתמו על תמיכה במועמדות של שופט המחוזי שפירא כשלא היו מועמדים אחרים", אמר בראיון לגלי צה"ל.

המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון, סרב לומר במי יבחר, ורק ציין כי "ההצבעה היא חשאית, ואני אבחר את מי שאני חושב שיהיה מבקר המדינה הטוב ביותר מבין שלושת המועמדים". בראיון לגלי צה"ל, התייחס יעלון לרמת היכרותו עם המועמדים: "את קלדרון אני מכיר משירותי בתפקידים שבהם היה צורך במבקר בצבא. הקדשתי זמן לבדוק את קורות החיים שלהם ולשמוע מאנשים שמכירים אותם מה דעתם". יעלון לא הסכים להעריך מי לדעתו ייבחר, והדגיש: "ההצבעה היא חשאית, לכן הכל פתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully