וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: על המערב להגדיר יעדי זמן בשיחות עם אירן

טל שלו

10.5.2012 / 2:15

ראש הממשלה ושרים בכירים נפגשו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, שתוביל את הסבב הבא של השיחות: "אירן משתמשת בפגישות להרוויח זמן, אין לה כוונות לעצור את תכנית הגרעין"

ישראל העלתה את הדרישה כי במפגש הבא בין מעצמות המערב לאירן יוגדרו לוחות זמנים ברורים להפסקת תכנית הגרעין הצבאית האירנית. ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול (רביעי) בלשכתו בירושלים עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, המשמשת גם כראש צוות המשא ומתן בשיחות של שש מעצמות המערב עם אירן, לפגישת עדכון מיוחדת לקראת המפגש הבא בין הצדדים, ב-23 במאי בבגדד. בפגישה השתתפו גם שר הביטחון, אהוד ברק, שר החוץ אביגדור ליברמן, והמשנה לראש הממשלה, שאול מופז.

פגישת בנימין נתניהו עם קתרין אושטון. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה והשרים עם קתרין אשטון/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"אירן מנסה להשתמש בפגישות כדי להרוויח זמן ואין לה כוונות לעצור את תכנית הגרעין", אמרו הבכירים הישראליים לאשטון בפגישה, ולדברי גורמים מדיניים - בפגישה הובהר כי "מה שייחשב מבחינת ישראל התקדמות בשיחות, היא הסכמה אירנית ללוחות זמנים ברורים להפסקת כל העשרת האורניום, הוצאת האורניום המועשר משטחה, ופירוק המתקן התת קרקעי בקום".

בירושלים מדגישים כי למרות הסנקציות החריפות שהוטלו בחודשים האחרונים, טרם נראה שום סימן ממשי לשינוי במדיניותה של אירן. בשבועות האחרונים הביעו בכירים בממשלה את חששם בפני האירופים מכך, שבשל רצונן של שש המעצמות להגיע להסכם, יבוצעו ויתורים מרחיקי לכת וחלק מהסנקציות המתוכננות יוסרו, בהן שורה של צעדים שצפויים להיכנס לתוקפם בחודשים הקרובים. ראש הממשלה, שהביע סקפטיות גדולה כלפי השיחות מלכתחילה, ואף כינה אותן "מתנה" לתכנית הגרעין האירנית, חזר בפני אשטון על התנאים הישראליים למשא ומתן עם אירן, שהוצגו עוד לפני הפגישה הראשונה בין אירן והמעצמות, שהתקיימה בחודש שעבר באיסטנבול: הפסקת כל העשרת האורניום, הוצאת כל האורניום המועשר מחוץ לגבולות אירן, ופירוק המתקן התת קרקעי בקום.

הפגישה אתמול הייתה טבילת הרגל המדינית של המשנה לראש הממשלה החדש, שאול מופז, שהושבע לתפקיד שר בממשלת האחדות החדשה. כחלק מההסכם עם קדימה, מופז יצטרף לפורום קבלת ההחלטות והייעוץ המצומצם של ראש הממשלה - פורום השמינייה, שמעתה יהפוך לפורום התשיעייה. בעבר השמיע מופז עמדות מתונות יחסית לראש הממשלה בנושא הגרעין האירני, ונחשב למי שחלוק על לוחות הזמנים של ראש הממשלה ושר הביטחון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully