וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מחו נגד האחדות; שישה נעצרו, בהם עיתונאים

ענת שלו

9.5.2012 / 0:03

בתל אביב, בירושלים ובבאר שבע התכנסו מאות פעילים ואף ח"כים למחות על כניסתו לממשלה של מי שאמר שלעולם לא יעשה זאת: "העם איבד היום את האמון בפוליטיקה הישראלית", אמרו

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד)

מאות בני אדם התכנסו אמש (שלישי) בתל אביב, בירושלים ובבאר שבע בעקבות המהלך הלילי של יו"ר קדימה, שאול מופז, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, שחתמו אמש על הסכם לממשלת אחדות לאומית. המפגינים קראו: "אל תתנו לביבי קדנציה, הוא ייקח לנו את הפנסיה", "אנחנו הרוב חזרנו לרחוב" ו-"רמאים וגנבים ביבי טוב לעשירים".

כוח משטרה מוגבר הגיע לאזור הצעדה, והשוטרים הודיעו למפגינים כי מדובר בהתקהלות בלתי חוקית וכי עליהם לפנות את המקום בתוך דקות ספורות. לאור זאת, התמקמו המפגינים בכיכר רבין וצעקו "המשטרה שומרת על הממשלה". עימותים פרצו בין השוטרים שנכחו במקום לבין המפגינים, ושישה בני אדם נעצרו, בהם צלם "ישראל היום" וכתב "הארץ". לדברי המשטרה, המפגינים חסמו כבישים והפרו את הסדר.

בנוסף לפעילים חברתיים ואזרחים, הגיעו למקום גם חברי כנסת, וציפי לבני, שאמרה לפעילים החברתיים: "הם איבדו את הרסן", אך נתקלה בתגובות צוננות, ואחד המפגינים אף צעק לעברה "לכי הביתה, מה עשית כל הזמן כשהיית באופוזיציה?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מעצרים בהפגנה נגד ממשלת אחדות בכיכר הבימה תל אביב, מאי 2012. דרור עינב
כתב "הארץ" אילן ליאור, נעצר בהפגנה/דרור עינב

ח"כ דב חנין (חד"ש), שנכח במקום, אמר לוואלה! חדשות: "אנחנו מקבלים קומבינות מסריחות במקום צדק חברתי מביבי ומופז. לכן, חשוב שתקום ותצא מפה מחאה גדולה, שקולם של האזרחים יישמע לאור המהלכים הלא דמוקרטיים של ממשלת ישראל. צריך לקרוא בקול גדול ולהזכיר לעם על מה יצאנו להפגין בקיץ שעבר".

יוסי ברוך, אשר השתתף בהפגנה, אמר: "יש פה חברי כנסת ושרים לשעבר שישבו בעצמם עם ביבי בממשלה, הם אנטי חברתיים. המחנה החברתי צריך לעבור למישור הפוליטי. צריך להחליף את הפוליטיקאים הישראלים מתוך המפלגות. העם איבד היום את האמון בפוליטיקה הישראלית".

הפגנה נגד ממשלת אחדות, מאי 2012. דרור עינב
"יש פה חברי כנסת ושרים לשעבר שישבו בעצמם עם ביבי בממשלה, הם אנטי חברתיים. המחנה החברתי צריך לעבור למישור הפוליטי". מפגינים בתל אביב/דרור עינב

להפגנה שנערכה בירושלים הגיעו כ-200 איש, אשר החלו לצעוד מרחוב קינג ג'ורג' לכיוון הכנסת, כשהם מוחים על "הדיל המסריח", לדבריהם. המפגינים קראו למופז ולנתניהו להתפטר, ונשאו שלטים בהם נכתב: "כשהממשלה נגד העם, העם נגד הממשלה" ו-"אין מצע חברתי".

הפגנה נגד ממשלת האחדות בירושלים, מאי 2012. שלומי גבאי
מפגינים הערב בירושלים/שלומי גבאי

פעילי המחאה החברתית, שהתכוננו ממילא לקראת הפגנה נגד יוקר המחיה ובעד צדק חברתי ביום שבת הקרוב, התארגנו מהר להפגנת בזק, ברגע ששמעו על הדיל הפוליטי שנרקם בין מופז לנתניהו. הם קראו להתאספות בכיכר הבימה בתל אביב וברחבת המשביר בירושלים, תחת הכותרת "כל העם אופוזיציה – כל הארץ יוצאת לרחובות".

סתיו שפיר, ממובילות המאבק החברתי של הקיץ הקודם, אמרה לוואלה! חדשות כי הלם פקד אותה ואת שותפיה בשל אירועי הלילה האחרון בכנסת. "אנחנו פה כבר שעות ארוכות תחת בהלה של טלפונים וקולות שמגיעים אלינו מצד אזרחים מכל כיוון, אנשים שפשוט המומים ומרגישים נבגדים יותר ממה שהרגישו אי פעם", אמרה. "זה ממש מלוכלך. קיבלנו את הידיעה בזמן שישבנו כמה פעילים ולא האמנו שהבן אדם הזה (מופז) יכול שוב ושוב לשקר לנו, בטווח של ימים. אנחנו חייבים להציל את המדינה שלנו מהידיים האלה". לדבריה, המהלך הפוליטי המפתיע מהווה הכרזת "מלחמה על המדינה".

ממשלת אחדות לאומית - סיקור מיוחד בוואלה!
מופז: "הצטרפתי לממשלה כדי להביא לחוק שירות לכל"
לפיד לפעיליו: "הפכנו לאלטרנטיבת המרכז היחידה"
נתניהו: "ממשלת אחדות טובה לביטחון"; מופז: "זה צו השעה"

(עדכון אחרון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully