וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' בכיכר רבין: "שחרור עמיר - הוכחה שהמאבק לא הסתיים"

פנחס וולף

4.5.2012 / 17:13

יו"ר העבודה הגיעה עם חברי סיעתה לאנדרטה לזכר ראש הממשלה, ביום שחרור אחי רוצחו. "המחזה של הסייען מחייך ואומר שאינו מתחרט מעורר פלצות וגועל. מאבקנו על החברה לא תם"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן דוד)

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', הגיעה היום (שישי) בלוויית כמה מחברי סיעתה, ובהם יצחק (בוז'י) הרצוג ועמיר פרץ, לאנדרטה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, שאחי רוצחו, חגי עמיר, שוחרר היום מהכלא. באנדרטה, למרגלות כיכר רבין, אמרה יחימוביץ' כי "המחזה של הסייען לרצח רבין יוצא מהכלא, מסמן 'וי' ואומר שאינו מתחרט על מעשיו, הוא מעשה שמעורר פלצות וגועל, והוא מסמן יותר מכל שהמאבק על חיים דמוקרטיים והגונים כאן מדינה לא הסתיימו, ושאותם קינים אפלים ואלימים שמבקשים לפגוע בנפש אדם כדי לפגוע בראש ממשלה, לפגוע בדמוקרטיה – ממשיכים לפעפע ולסכן את החברה הישראלית". עוד הוסיפה יחימוביץ' כי "התכנסנו כאן אנשים רבים שמוקירים את זכרו של רבין, כדי להגיד שהמאבק על חברה נורמלית, הגונה, חברת מופת, דמוקרטית, צודקת ונטולת אלימות יימשך ככל הנראה, ולצערנו, עוד הרבה זמן".

חברי מפלגת העבודה באנדרטה לזכר יצחק רבין בתל אביב לרגל שחרור חגי עמיר מאי 2012. דרור עינב
"מאבקנו לא תם". חברי הכנסת בן סימון, פרץ, הרצוג, יחימוביץ' וברוורמן בכיכר רבין/דרור עינב

הרצוג אמר כי "שחרורו הבוקר של חגי עמיר עורר חלחלה. הוא פותח פצעים עמוקים מאוד לאזרחי המדינה על הטראומה הנוראה של רצח רבין. הוא מזכיר לכולנו יש כוחות אפלים בתוך החברה הישראלית שמחפשים לחרב את הדמוקרטיה". ח"כ פרץ, מצדו, אמר כי "רצח רבין הוא סכין בליבה של הדמוקרטיה הישראלית ולכן החגיגה הזו שמישהו אומר 'אני שבע רצון כי אני רואה שהצלחתי באמצעות הרצח לשנות תהליך מדיני שלם', זה הרי לא יאומן".

"אם חיים בדמוקרטיה, לא עושים משפטי כיכרות"

במהלך האירוע התעמתו כמה פעילי המחאה החברתית עם אנשי העבודה. "הצביעות היא בעצם ההגעה לפה", סיפר ברק כהן. "אדם סיים את עונשו, יכול להיות שזה כואב למישהו. אבל בדמוקרטיה – הוא סיים את עונשו ובזה זה נגמר". פעיל אחר אמר: "אני מתעב את יגאל וחגי עמיר, אני מתעב את מה שהם עשו, אבל אם חיים בדמוקרטיה אז לא עושים משפטי כיכרות".

מוקדם יותר, ולמורת רוחם של תושבי ההתנחלות, הגיע חגי עמיר בלוויית אמו גאולה לבית דודו בשבי שומרון. בהתנחלות הופתעו למשמע הבשורה שעמיר, ששוחרר היום מכלא איילון, הגיע להתארח ביישובם. התושבים הוטרדו מהמחשבה שיבלו סוף שבוע שלם לצד מי שהורשע במעורבות ברצח ראש הממשלה רבין, והפגינו מחאתם בתליית שלטים עליהם נכתב "לא תרצח" ו"רצח – זו לא דרכנו". משפחתו של עמיר, מנגד, העדיפה שיתארח בבית דודו, אחיה של אימו גאולה, ולא בבית הוריו בהרצליה כדי שישהה "במקום עם אוויר טוב ונוף יפה". עמיר הגיע בשעות הצהריים, בלוויית אמו גאולה, שם חיכתה לו גם רעייתו של הרוצח יגאל עמיר, לריסה.

"אנחנו מתנערים לחלוטין מהביקור הזה", אמר אחד מתושבי המקום בשיחה עם וואלה! חדשות. "וכמובן שאנו מתנערים לחלוטין מכל מה שקשור לרצח רבין", הדגיש. "מדובר אמנם בביקור פרטי, אבל אנשים כאן לא רואים זאת בעין יפה. אין לנו איך למנוע זאת, אבל אנחנו מאוד לא מרוצים", הוסיף.

עוד על שחרור חגי עמיר
חגי עמיר משתחרר מהכלא: ”חגיגת ניצחון ומכה לשמאל”
תושבים בשבי שומרון: ”חגי עמיר אינו רצוי כאן”
סרטון חדש של מרצ: ”עמיר ואחיו יודעים שהצליחו”
חגי עמיר שוחרר מכלא איילון וסימן ”וי” למשפחתו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully