וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יגביל התחמשות המשטרה הפלסטינית בקבר יוסף

15.1.2012 / 1:16

האם הצבא השלים עם חדירות החסידים למתחם קבר יוסף? צה"ל יאסור על שוטרים פלסטינים לנוע באזור המתחם עם רובי קלצ'ניקוב ויתיר תנועה עם אקדחים בלבד, מחשש שיפגעו במסתננים

צה"ל הורה אמש (שבת) למשטרה הפלסטינית כי שוטרים באזור מתחם קבר יוסף יסתובבו עם אקדחים בלבד, ולא עם רובי קלצ'ניקוב כהרגלם, מחשש שיפגעו בחסידי ברסלב שמסתננים למקום. בפיקוד מרכז החליטו לשנות את הנהלים בעקבות ההסתננות האחרונה שאירעה ביום רביעי לפנות בוקר, בה חסידי ברסלב נכנסו למתחם הקבר שבשכם ונקלטו על ידי שוטרים פלסטינים ואלו פתחו אחריהם במרדף.

קצינים מפיקוד מרכז תיארו את האירוע ואמרו כי קיבלו "דיווח על אש שנפתחה לעבר קבוצת חסידים, ואחד מהם נפגע. בשל כך, התקבלה בפיקוד מרכז ההחלטה לאסור על סיורים של שוטרים פלסטינים במתחם הקבר כשהם חמושים עם רובים מסוג קלצ'ניקוב ולהתיר חימוש באקדחים בלבד. "הרג אזרח ישראלי הוא עניין של זמן אם החסידים לא יפסיקו את ההסתננות לשטח הרשות הפלסטינית". הוסיפו הקצינים.

גורם צבאי בכיר הסביר את ההחלטה ואמר כי "החסידים שמגיעים לקבר עוברים עבירה חמורה מאוד שמסכנת אותם. כדי למנוע עימות אלים אנחנו מעדיפים שלשוטרים הפלסטינים יהיו אקדחים".

המסתננים זוכים לגיבוי רבנים

לאחרונה הוחלף מפקד גדוד פלסטיני שהורה על אלימות קשה כלפי אזרחים מפרי חוק ובנוסף, הרשות הפלסטינית הקימה שמונה גדודים בסיוע האמריקאים, ורק לאחרונה החליטו ראשי הרשות הפלסטינית לגנוז לבסוף את הקמת הגדוד התשיעי כדי להעביר את התקציב שהעבירו האמריקאים לחיזוק והרחבת הכלכלה.

בחודש אפריל האחרון נורה למוות בידי שוטרים פלסטינים בן יוסף לבנת, כאשר נכנס למתחם הקבר ללא אישור. למרות אזהרות של צה"ל ואכיפה מוגברת בשטח A נכנסו עשרות חסידים למתחם הקבר בשטח הפלסטיני, נעצרו ושוחררו. השבוע הוגשו כתבי אישום נגד חסידים שנכנסו למתחם הקבר אך לטענת גורמי צבא כתבי האישום לא מרתיעים אותם כי הם זוכים לגיבוי רבנים.

עוד באותו נושא:
הלילה: עימותים בקבר יוסף בין צה"ל למתפללים
האלוף מזרחי לרב ברסלב: "מנע הסתננות לקבר יוסף"
ההרוג בתקרית הירי בשומרון: אחיינה של השרה לבנת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully