וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אראל מרגלית פרש, תומך ביצחק הרצוג

פנחס וולף

7.9.2011 / 18:46

מרגלית הודיע על הצעד במהלך נאומו בוועידת מפלגת העבודה האחרונה לפני הפריימריס. בנוסף, הוא הודיע על תמיכה במועמדותו של יצחק הרצוג. עמרם מצנע בתגובה: "הבטחת מהפכה - הבאת מפח"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד)

ועידת מפלגת העבודה התכנסה הערב (רביעי) בבית ברל שבכפר סבא, בפעם האחרונה לפני הפריימריס לראשות המפלגה שייערכו ב-12 בספטמבר. במהלך הוועידה, הודיע המתמודד לראשות המפלגה, איש העסקים אראל מרגלית, על פרישתו מהמירוץ ועל העברת תמיכתו למתמודד ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג. בכנס נאמו גם יתר המועמדים לראשות המפלגה שניסו, בפעם האחרונה לפני הבחירות, לשכנע את הפעילים להצביע עבורם.

"אנחנו צריכים צריכים לאחד כוחות ולחזור להנהיג את המדינה. אני מבין שאני לא הולך לנצח בעוד שישה ימים", אמר מרגלית בנאומו, וככל הנראה יש לו סיבה: מסקר שערך מכון שריד עבור ערוץ 2 עולה, כי ח"כ שלי יחימוביץ' מביסה את שאר המועמדים במירוץ לראשות המפלגה כבר בסיבוב הראשון. על פי הסקר, יחימוביץ' זוכה ל-42% אחוזי פתיחה, מול 25% אחוזים להם זוכה המועמד במקום השני, עמיר פרץ. עוד עולה מהסקר, כי במידה שייערך סיבוב שני, מביסה יחימוביץ' את פרץ עם 67% מול 33% בלבד.

בהמשך נאומו פנה מרגלית למועמדים, ואמר כי "עמיר פרץ, אני אוהב אותך. תמכתי בך כשרצת ב-2006 והבאתי לך הרבה אנשים ממקומות שונים בארץ כי האמנתי בהנהגה שלך. היום, החלטתי לא לתמוך בך. עמרם מצנע, אתה בעיני מנהיג ואדם יקר ואיש רציני ביותר. בימים האחרונים ניסינו לאחד קבוצה שתלך ביחד בכוחות משותפים למען טובת המפלגה ולא הצלחנו. אני רואה בך שותף עתידי בכיר ביותר".

המירוץ לראשות העבודה - כותרות אחרונות
פעילי ימין בכנס תמיכה ביחימוביץ': "טובה ליהודים"
הקרב מתחמם: המועמדים בעבודה שולפים ציפורניים

בנימין בן אליעזר, עמיר פרץ, יצחק הרצוג, אראל מרגלית, שלי יחימוביץ ועמרם מצנע, פריימריז במפלגת העבודה, ספטמבר 2011. שלומי גבאי
ועידת מפלגת העבודה, הערב/שלומי גבאי

מרגלית המשיך ואמר כי "שלי יחימוביץ', לא תמיד אני מרגיש שאני מסכים עם דעותייך הכלכליות או המדיניות כפי שהיו בעיתונים. יחד עם זאת, הבאת מותג חדש יקר למפלגת העבודה ואני מקווה לעבוד איתך בשיתוף פעולה. בוז'י, אני חושב שהגיע הזמן שלך. ואני חושב שהגיע הזמן לאחד כוחות סביב מנהיג צעיר שיכול לאחד את המפלגה, ואני מסיר את מועמדותי ותומך בך לראשות מפלגת העבודה".

בתגובה, אמרה ח"כ שלי יחימוביץ', כי "תומכיו של מרגלית אמנם לא רבים, אבל הם מצביעים אידיאליסטיים וחופשיים ואינם מקבלים פקודות מאיש. הם רוצים במפלגה רעננה, מוסרית ובעלת סיכוי להביא מספר רב של מנדטים, ואני קוראת להם להתייצב איתי במערכה המתקיימת בפועל ביני ובין עמיר פרץ, ולתת לי את קולם".

יחימוביץ' המשיכה ואמרה: "אנחנו לפני פריימריס ארוכים. אני קוראת לכם להכריע את הפריימריס כבר בסיבוב הראשון ביום שני. לסיים את הסאגה הזו ולצאת לדרך עם מנהיגה חדשה. נמנעתי לחלוטין ממתקפות נגד חבריי כי אני מאמינה שמדובר בחבורה משובחת עם עולם ערכים מגובש. אנשים טובים ואידיאליסטים. בפריימריס אנחנו הולכים לשים פתק שקובע תוצאה פוליטית, וכעת ברור לכל, כל סקר, כל טלפון שאתם עושים מהמטות שלכם, שנשארו שני מתמודדים רלוונטיים להנהגת העבודה, זאת עובדה. זה עמיר פרץ, וזו אני. עמיר הוא איש ראוי, הוא אחראי ישירות לכך שנכנסתי לפוליטיקה ובזכותו אני עומדת כאן ומדברת איתכם עכשיו. והוא סוציאליסט אמיתי".

גם שלי, גם שלי

המועמד עמיר פרץ אמר כי "הפריימריס היו קשים, ניסו לגרור אותי למלחמות האתמול. לא נתתי לזה לקרות כי ראיתי את היום שאחרי. אני אומר לבוז'י, יהיה אשר יהיה, לא נוותר על נסיונך הרב והחשוב. למצנע אני אומר, יש לך הרבה לתרום אם כראשון בין שווים, ואם כחלק מההנהגה. ולא שכחתי, גם שלי צריכה להיות בהנהגה (גם אריאל שרון בזמנו השתמש בביטוי 'גם ביבי, גם ביבי' בוועידת הליכוד - פ.ו). לא שכחתי את הסיבות שבגללן שכנעתי אותך להגיע לפוליטיקה. תמכתי וגיביתי אותך, ואת עושה עבודה פרלמנטרית חשובה ביותר".

פרץ גם פנה לח"כ בנימין בן אליעזר וביקש ממנו לתמוך בו לראשות המפלגה: "פואד ידידנו, נאחל לך בריאות מלאה, אנחנו זקוקים לך וליכולת שלך לאחד את השורות". לאחר מכן שטח פרץ את משנתו הפוליטית ואמר: "מי שרוצה שלום שיידע כי עליו להיפרד מחבלי ארץ אהובים. אני בעד החזרת מחבלים עם דם על הידיים כדי להחזיר את גלעד שליט הביתה. אם רוצים מדינה עם צדק חברתי צריך לקחת מהמתנחלים ומהעשירים. אני אומר פחות לעשירים ויותר לשכירים, לזוגות הצעירים, ולנשים. פחות למתנחלים, יותר לחלשים, יותר למתיישבים בנגב ובגליל. אין ברירה".

עמרם מצנע מתח בנאומו ביקורת הן על מרגלית והן על בנימין בן אליעזר, שלפני מספר חודשים ביקש ממנו להתמודד לתפקיד, וכעת הוא נמנע מלהביע תמיכה במועמד מסוים. "הצהרת על מהפכה, והבאת מפח", הוא אמר למרגלית. "אני קורא לך, ולידידי בוז'י, להצטרף ולהבטיח שלא נצטער יום אחרי הבחירות. רק שלושתנו יכולים להביא את המפלגה להנהגת המדינה". בהתייחסו לפואד, ציין מצנע כי התרגש כאשר הוא הגיע עד ירוחם לומר שהוא רואה את מצנע כמועמד מפלגת העבודה. "לך עם מצפונך ותמוך בי לראשות המפלגה", אמר.

בנאומו, הודה הרצוג למרגלית על תמיכתו ואמר: "אראל, הפתעת וריגשת אותי. אני מאחל לך הרבה הצלחה. אני יודע שתתרום המון להבראת המפלגה. גילית אחריות". הרצוג פנה גם למצנע והציע גם לו להצטרף אליו.

הרצוג התייחס בנאומו גם למחאה החברתית ואמר כי "המחאה נגמרה והגיע זמן העשייה. השטח רוחש ובוחש. כולם רוצים פנים חברתיות ולכולם יש הצעות ותכניות אבל השאלה האמיתית שעומדת בפני המערכת הפוליטית היא: 'איך מביאים את האנשים האלה יחד?', איך יוצרים שינוי אמיתי בסדר העדיפויות? איך מביאים חבורות של אנשים עם אגו מנופח לעבוד יחד למען מטרה משותפת".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully