וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף העולם ב-2012: כך זה יכול לקרות

בהנחה שעולמנו אכן מתקרב לקיצו, נותרנו עם השאלה - איך זה יקרה? רעידת אדמה? פגיעת מטאוריט ענק? אולי שואה גרעינית? מומחים לתחומים הללו ציירו עבורנו את תסריטי האימים

איך יגיע סוף העולם? יש כמה אפשרויות/מערכת וואלה! News. בימוי וקריינות: אביב אברמוביץ'

(צילום: רויטרס, שי מכלוף, גדעון צנטנר, דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

האם אנחנו עומדים בפני השנה האחרונה לקיומו של כדור הארץ? על פי נבואת בני המאיה, סוף העולם יגיע בשנת 2012. ליתר דיוק בתאריך ה-21 בדצמבר 2012 בשעה 11:11, גם הסינים הקדמונים והנביא נוסטרדמוס כתבו על קץ האנושות בשנת 2012. בין אם זה יקרה ובין אם לא, לא כדאי להיתפס לא מוכנים ולכן וואלה! מציגה פרוייקט מיוחד: 2012 – סוף העולם מגיע!

את סוף העולם לא צריך לדמיין - הרי חזינו בו כבר כל כך הרבה פעמים ובשלל דרכים על גבי מסכי הקולנוע. "ארמגדון", "2012", "היום שאחרי מחר" - כל אלה הם רק דוגמאות אקראיות לעיסוק בנושא שהסעיר את דמיונם של המוני קולנוענים וצופים לאורך השנים.

גם הטענה לפיה לוח השנה של תרבות המאיה העתיקה מסתיים בשנת אלפיים ושתיים עשרה (טענה שמרבית חוקרי המאיה בכלל שוללים), היוותה כר פורה למגוון תיאוריות, ספקולציות, ספרים וסרטים על סופו הקרב של כדור הארץ, כפי שאנו מכירים אותו.

הדרכים שהציעו חוקרים, סופרים ותסריטאים במהלך השנים נעות מפלישה קטלנית של יצורים מן החלל החיצון, עבור דרך אסון ביולוגי קטסטרופלי, דוגמת וירוס אלים שישמיד את האנושות, וכלה בניסוי מדעי גדול שישתבש, כמו למשל אחד מאלו המתבצעים גם בימים אלה במאיץ החלקיקים הגדול, במרכז המחקר של CERN בשווייץ.

לרגל בואה של השנה החדשה, ניסינו לבחון שלושה תרחישים אפשריים לסוף העולם: מלחמה גרעינית כלל עולמית, רעידת אדמה הרסנית או פגיעת מטאוריט ענקי בכדור הארץ. האם אחד מהם עלול באמת לקרות? ד"ר אפרים אסכולאי, מומחה לגרעין מהמכון למחקרי ביטחון לאומי, פרופ' אמוץ עגנון, מומחה לגיאולוגיה וגיאופיזיקה מהאוניברסיטה העברית, וד"ר יגאל פתאל, יו"ר האגודה הישראלית לאסטרונומיה ומנהל מצפה הכוכבים בגבעתיים, משיבים בכתבת הווידיאו שלפניכם.

אלו המגפות שיכולות להשמיד את האנושות ב-2012

2012 לא לבד: נבואות סוף העולם שהתבדו

פרוייקט מיוחד - 2012: סוף העולם מגיע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully