וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שני רופאים נטשו בסיס כי "צה"ל לא מוסרי"

27.7.2014 / 14:18

הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד האחים סמי ונאדר רחאל, שנטשו את הבסיס בו שירתו כרופאים בלילה הראשון של מבצע "צוק איתן". המקרה פורסם לראשונה בוואלה! חדשות

בסיס מחנה שמונים סמוך לפרדס חנה, מרץ 2011. שלומי גבאי
סירבו לחזור אל יחידותיהם. בסיס צה"ל/שלומי גבאי

הפרקליטות הצבאית הגישה השבוע כתב אישום נגד שני רופאים צבאיים שנטשו את בסיסם בתחילת מבצע "צוק איתן". השניים, זוג אחים בשם סמי ונאדר רחאל, המשמשים רופאים בצה"ל, מואשמים בהשתמטות מפעילות קרבית ועבירה של התנהגות שאינה הולמת. במהלך התקופה שבה התנהלה החקירה בעניינם, סירבו השניים לחזור אל יחידותיהם הנוטלות חלק במבצע. בית הדין הצבאי פסק כי השניים ישהו במעצר עד תחילת חודש ספטמבר.

עוד בוואלה! חדשות:
צפו: סרטון ההסברה הישראלי העוצמתי ביותר שרץ ברשת
חמאס הודיע: מוכן להפסקת אש בת יממה החל מ-14:00
דווקא כשהתותחים רועמים: ארגוני זכויות אדם בעת מלחמה

רופאים. ShutterStock
"צה"ל צבא לא מוסרי"/ShutterStock

סמי ונאדר רחאל משרתים כרופאים, האחד בגדוד "צבר" של חטיבת גבעתי והשני בגדוד הסיור הבדואי. בשבעה ביולי החליטו השניים לעזוב את הבסיס שבו הוצבו בתחומי המועצה האזורית אשכול והחליטו לשוב לביתם שבצפון הארץ, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. כעבור כמה שעות הודיעו למפקדיהם כי נקטו בצעד "מכיוון שצה"ל הוא צבא לא מוסרי".

"התנהגות זאת אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מקצין בצה"ל בשגרה, וביתר שאת בחירום", נמסר מדובר צה"ל ערב פרסום המקרה. גדוד הסיור הבדואי אחראי בימים אלה על הגזרה הדרומית ברצועת עזה.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully