וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון קרי: מגבים את ישראל, מודאגים מההסלמה

13.7.2014 / 21:09

שר החוץ האמריקני שוחח עם נתניהו והציע שוב עזרה בסיום הסבב האלים בין ישראל וחמאס. מחר יגיע לאזור שר החוץ הגרמני. מקורות פלסטינים: "ישראל דורשת פירוז מלא של הרצועה"

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף, אבי כהן, ישראל ארזי, חדשות 10, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

המאמצים הדיפלומטיים לרקום הפסקת אש: שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שוחח היום (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על המערכה מול חמאס והציע פעם נוספת סיוע אמריקני בסיום סבב האלימות. קרי חזר על כך שארה"ב מגנה בתקיפות את ירי הרקטות לעבר ישראל, אך הוסיף שוושינגטון מודאגת מההסלמה בעזה.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי שר החוץ הגרמני פרנק וולטר-שטיינמייר יגיע לאזורנו מחר על מנת להיפגש עם נתניהו ובהמשך גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בראיון ל"בילד" הגרמני, אמר השר כי יש לשים סוף "לטרור הרקטות של חמאס", וקרא ל"קואליציה של הגיון" שתוביל לקץ ההסלמה בסכסוך.

"צוק איתן": כותרות אחרונות
שיא בטווח השיגורים: רקטה נפלה בשטח פתוח בחיפה
אחרי האזהרה: תקיפה מסיבית של צה"ל בצפון הרצועה
הבכיר הישראלי שבז לכיפת ברזל: "לא יירטה כלום"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. וושינגטון, ינואר 2014. רויטרס
הציע סיוע אמריקני. ג'ון קרי/רויטרס

בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני דן מאז הצהריים בצעדיה הבאים של ישראל מול חמאס. "אנחנו מזהים שבחמאס מעוניינים בהפסקת אש", אמרו לוואלה! חדשות גורמים ביטחוניים, "הזמן פועל לרעתם ככל שחולף הזמן, ואת המצוקה שומעים כבר מהשטח". הם ציינו את התסכול בעזה מיירוט הרקטות, מהכישלון בהוצאה לפועל של פיגוע ראווה ומחשיפת המנהרות. "מתחילים להבין שם את ממדי ההרס ואת הנזק הכבד ברצועה בכלל וכלפי חמאס בפרט". בתשובה לשאלה אם זה סימן להפסקת אש קרובה, ענה אחד מהם כי "זה לא נראה כעת". "צה"ל ממשיך לכתוש אותם. משמיד מתקני ייצור, משגרים, רקטות, בתי מחבלים, מוסדות שלטון - מה לא. מכות קשות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

וושינגטון לא ממהרת להתערב

ערוץ הטלוויזיה אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה דיווח מפי מקורות פלסטינים כי המאמצים להביא לרגיעה נתקלו בסירוב ישראלי. המקורות הוסיפו כי התנאים של הצד הישראלי הם הפסקת ייצור הרקטות בעזה ופירוז מוחלט של הרצועה מטילים. עוד הוסיפו המקורות כי ישראל רוצה הסכם הדומה לפירוז סוריה מנשק כימי וכי מאמציהן של הרשות הפלסטינית, מצרים, קטאר וטורקיה נתקלים ב"קשיות עורף" ישראלית. המקורות ציינו כי ארה"ב תומכת בממשלת נתניהו וכי וושינגטון לא ממהרת להתערב בניסיונות להפסיק את התוקפנות. עוד הוסיפו כי ישראל רוצה הבטחה שפלגי ההתנגדות בעזה לא ישובו לירות טילים על מרכז הארץ ותל אביב.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שלח היום איגרת רשמית מטעם ההנהגה הפלסטינית למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בה הוא מבקש לקבל "הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני ואדמתו", כך לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא. "התוקפנות הישראלית ברצועת עזה עדיין נמשכת. הלילה התקיימה התקפה קרקעית (פעולת השייטת), דבר שגרם להרוגים, פצועים והרס", אמר אבו מאזן. "לא ניתן יותר להתאזר בסבלנות. ישראל הפריזה ואין מנוס מעצירת תוקפנותה כלפי העם הפלסטיני, תוקפנות שהחלה בחברון, אחר כך בירושלים, לאחר מכן ברחבי הגדה ולבסוף בעזה. לא ניתן לשאת מצב זה ולכן שלחנו את האיגרת הזו".

בהכנת הידיעה השתתף: עומר ויקסלבאום

חבלן שופך מים על הנפל שנחת בראשון לציון. גלי גינת, ספק 500
נפל שנחת בראשון לציון, היום/ספק 500, גלי גינת
פלסטינים שתפסו מחסה בבית ספר של האו"ם בעזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
פלסטינים תופסים מחסה בבית ספר בצפון הרצועה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully