וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: לראשונה טרנסקסואלית מוצהרת תתגייס לצה"ל

6.8.2013 / 9:48

בעקבות דיונים ממושכים בנושא, ככל הנראה יוחלט לאפשר לנערה שנולדה כבן ועברה ניתוח לשינוי מין להתגייס לשירות סדיר כחיילת. "תפרוץ את הדרך עבור קהילה שלמה"

אחרי שנים של דיונים בנושא, בסיס הקליטה והמיון של צה"ל בתל השומר עוסק בימים אלה בקידום גיוסה של נערה טרנסקסקואלית – כך נודע לוואלה! חדשות. גורם בכיר באגף כוח האדם בצה"ל (אכ"א) מסר שקיים סיכוי גבוה מאוד שהנערה תתגייס ותשרת כחיילת.

הנערה נולדה כבן ועברה ניתוח לשינוי מין. לאחר שקיבלה את צו הגיוס, היא הצהירה על הניתוח ועברה בדיקות ראשונות כמו שאר בני הנוער בישראל. בצה"ל קיימו בשנה האחרונה דיונים רבים בשאלה כיצד למצות את תהליכי הגיוס, המיון ולאחר מכן השיבוץ של הנערה בצורה טובה ואפקטיבית. לדברי הגורם, לאחר שנמצא שיש ביכולתה לתרום לצבא, היא עשויה לפרוץ את הדרך עבור קהילה שלמה.

בתחילת השנה התקיים דיון ראשון מסוגו באגף כוח האדם על האפשרות לגייס לצבא נערים שעברו הליך לשינוי מין והפכו לנערות או להיפך. גורם בכיר באכ"א אמר לוואלה! חדשות, כי באגף מטפלים בצורה רגישה בכל מגזר ומגזר. "בשנים האחרונות לא היה ברור איך להתייחס ולטפל בתופעה ובפנייה של טרנסג'נדרים שהצהירו על שינוי המין בפני בסיס הקליטה והמיון. לאחר שהתקיימו דיונים ודובר על נהלים בסיסיים נפתחה עבורם הדרך", אמר.

בשנים האחרונות נעשו מספר פניות לצה"ל מצד כאלה שעברו ניתוח לשינוי מין ורצו לממש את חובתם הציבורית ולהתגייס לצבא, אך צה"ל דחה את בקשתם באמתלות רפואיות ובשל רקע פלילי. הגורם הבכיר באכ"א אמר כי אין ברצונו להכליל, אך חלק מהפונים לא בהכרח היו במצב נפשי יציב שאפשר להם להתגייס לשירות סדיר, והם כולם עברו בדיקות רפואיות כמו כל מועמד לשירות ביטחון. כמו כן, ציין הגורם כי חלק מהמבקשים ביצעו עבירות פליליות כדי לממן את הניתוח והטיפולים שלאחר מכן.

מדובר צה"ל נמסר: "מועמדים לשירות המצהירים על היותם טרנסג'נדרים מתגייסים לשורות צה"ל ככלל האוכלוסייה במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully