וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין "תקפו" בסיס ויידו אבנים לעבר מפקד החטיבה

ברקע שמועות בדבר כוונת כוחות הביטחון לפנות מאחזים, פרצו פעילי ימין לבסיס מפקדת החטיבה המרחבית אפרים. הם ניקבו צמיגים והשחיתו ציוד. גורם בצה"ל: "זו מתקפה על בסיס"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"חציית קו אדום" - כך כינו גורמים בצה"ל את התקרית החמורה שאירעה הלילה באזור קלקיליה: למעלה מ-50 פעילי ימין חדרו הלילה (שלישי) לבסיס צבאי במפקדת החטיבה המרחבית אפרים הסמוך לקלקיליה וגרמו נזק לציוד צבאי - הבעירו צמיגים, ניקבו צמיגי כלי רכב צבאיים ושפכו צבע על כלי רכב נוספים.

באירוע נוסף, יידו פעילים אבנים לעבר מפקד החטיבה המרחבית אפרים, אלוף-משנה רן כהנא וסגנו. לוואלה! חדשות נודע כי פעילי ימין רבים הגיעו בשעות הלילה לכביש 55 סמוך למאחז רמת גלעד כשהם רעולי פנים וחסמו באבנים את הכביש הסמוך להתנחלות קרני שומרון. כאשר הגיעו מפקד חטיבת אפרים וסגנו ברכבם, הם פתחו את דלת הרכב ותקפו את השניים באבנים. מיידי האבנים נמלטו מהמקום, והשניים המשיכו בנסיעתם. סגן מפקד החטיבה נפגע מאבן בראשו, אך לא נזקק לטיפול רפואי.

הפעילים שחדרו לבסיס היו חלק ממאות אנשי ימין ומתנחלים שזרמו במהלך הלילה אל השומרון בעקבות הידיעות כי בכוונת צה"ל והמנהל האזרחי לפנות מספר מאחזים באזור. מעבר לפריצה לבסיס ותקיפת המח"ט, הספיקו פעילי הימין גם לפזר מסמרים בכניסה לבסיס וזאת במטרה למנוע מכלי רכב היוצאים לבצע את מה שכינו "משימת הפינוי". פעילי הימין סיפרו עוד, כי השר בני בגין התקשר אישית במהלך הלילה אל משה זר, מי שרכש את האדמות של המאחז רמת גלעד, והבטיח לו אישית כי המאחז לא יפונה. כמו כן, הפעילו המתנחלים במהלך כל הלילה לחץ רב על שרי הממשלה בכדי למנוע את פינוי המאחזים. יצוין כי לא פונה הלילה אף מאחז.

המשטרה עצרה לפנות בוקר בן 20 מבית אל בחשד למעורבות באירועים בבסיס. הצעיר חשוד בכך שחסם את ציר הגישה המרכזי לבסיס באמצעות אבנים, וכן בהתנגדות למעצרו. הצעיר נחקר במשטרת מחוז ש"י.

פעיל ימין נפצע קל כשחדר לקבר יוסף

קצינים בצה"ל הגדירו את אירוע הפריצה לבסיס כ"התקפה". לדברי אחד הקצינים, הפעילים צעקו לעבר מפקד החטיבה "יהודי לא מגרש יהודי". הגורם אמר, כי "זו עליית מדרגה חמורה מאוד, ממש התקפה על בסיס. המגמה מסוכנת מאוד והיא חצתה הפעם עוד קו אדום שאסור לעבור עליו בשתיקה". גורמים בקרב הפעילים אמרו בתגובה כי "האחריות לאירועים בבסיס צה"ל על הכתפיים של ביבי וברק שבמקום להרגיע את השטח ולהבטיח שיטפלו במאחזים כמו שהם מטפלים בבניה הבדואית הם יוצרים אפליה נגד המתיישבים ותחושת תסכול".

האירועים הללו מתווספים לתקיפות נוספות שאירעו הלילה בכביש 55, כאשר בין היתר נרגמו כלי רכב פלסטיניים שנסעו בכביש ולפחות במקרה אחד נפצעה אישה פלסטינית מאבנים שיודו לעבר רכבה. במקרה נוסף חדרו פעילי ימין לקבר יוסף שבשכם ללא תיאום עם צה"ל. שוטרים פלסטינים פתחו לעברם באש והצליחו לפצוע אחד מהם באורח קל.

בצה"ל מגדירים את האירועים כפעולות חמורות וחריגות ביותר שנועדו להרתיע את חיילי צה"ל ואת אנשי מערכת הביטחון מלבצע את משימותיהם. גורם צבאי העריך, כי "פעולת המחאה של פעילי הימין בוצעה על רקע שמועות שהתפשטו באזורי יהודה ושומרון על פינוי אפשרי של שני מאחזים לא חוקיים והתארגנות של שוטרי משמר הגבול ומשטרת ישראל". בצה"ל הוסיפו כי הם מצפים שהרבנים וראשי מועצת יש"ע יגנו בכל תוקף את ההתנהגות החמורה הזו: "אנו מצפים מראשי ההתיישבות לגנות בחריפות את האירועים שביצעו הפרחחים הללו. אסור שתקיפת קצין בכיר בצה"ל תעבור בשקט על סדר היום".

דובר צה"ל, תא"ל יואב פולי מרדכי, אמר הבוקר כי "לא מדובר באירוע בדיד אלא ברביעיית אירועים של גורמים קיצוניים. זה התחיל בחדירה ל'ארץ המנזרים', אזור ממוקש שאם חיילים היו נכנסים פנימה הם היו יכולים להיהרג. לאחר מכן השלכות אבנים לעבר כוחות צבא ורכבים פלסטינים באזור רמת גלעד. האירוע השלישי היה במפקדת חטיבת אפרים - אירוע חמור ביותר במהלכו מנסים לפגוע במפקד החטיבה, זריקות צבע וניקוב צמיגים. האירוע הרביעי התרחש בקבר יוסף בפריצה של אזרחים וירי של שוטרים פלסטינים. הגורמים הקיצוניים מסיתים את הצבא מהעיסוק המרכזי שלו, במקום לטפל בטרור אנחנו מטפלים בהפרות סדר. הגורמים הקיצוניים מנסים לגרור את צה"ל לתוך השיח הפוליטי ואסור שזה יקרה".

עוד על תקריות בין פעילי ימין לחיילי צה"ל
אישום: יצרה הסחה כדי לאפשר השחתת רכוש פלסטיני
חשד: 2 צעירות ביצעו פעולת "תג מחיר" בבסיס צבאי
חשד ל"תג מחיר" נגד צה"ל: 13 כלי רכב הושחתו

לפניות לכתבים: יהושע בריינר - joshjosh@walla.com, אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.co.il

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully