וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכטמן: אירן - ידידה; פרס: עוד תקבל נובל לשלום

קובי מנדל

6.2.2012 / 13:30

נשיא המדינה וחתן פרס נובל לכימיה באו למוזיאון המדע בחיפה ונדרשו גם לסוגיית האיום האירני. הנשיא: לא חייבים להתחיל עם האופציה הצבאית; פרופ' שכטמן: אנו דומים לאירנים

בעוד שראש הממשלה, בנימין נתניהו, דרש משריו להפסיק את "הפטפטת המטורפת" בנושא האירני, נשיא המדינה מבהיר כי ישראל לא תעמוד מנגד מול האיומים מטהרן. בסיור שערך הבוקר (שני) במדעטק, המוזיאון הלאומי למדע בחיפה, אמר פרס כי "לא חייבים להתחיל עם האופציה הצבאית כשאומרים שכל האופציות על השולחן".

בתשובה לשאלת וואלה! חדשות לגבי המענה הנכון לאיומים מאירן, אמר הנשיא כי "הדגש צריך להיות בהעמדת הדבר הערכי ששמו כבוד האזרח, כבוד האדם וחיי האדם בראש המערכה". לדברי פרס, לאייתולות באירן אין מסר חיובי, אלא רק הרס והרג ועל כן אין להם גם עתיד, ואנחנו נגבר על כולם". פרס דיבר גם על מלחמת האזרחים בסוריה, ואמר כי "בסוריה אין משטר אלא רצח, מי שהופך מנשיא לרוצח אין לו עתיד".

"האירנים יהיו ידידים מצוינים שלנו בעתיד"

פרופ' דן שכטמן, זוכה פרס נובל בכימיה, שהתלווה לנשיא בסיור במוזיאון, התייחס גם הוא לסוגיה האירנית, אך בנימה שונה מעט. לדבריו, "זה ייקח קצת זמן, אבל האירנים יהיו ידידים טובים ביותר שלנו, כי הם חופשיים בנשמתם. הם מוסלמים, ולא ערבים, מוכנים לדמוקרטיה, עם מורד, משכיל, בעל מורשת מפוארת, ודומים לנו בהרבה מובנים. אני חושב שבעתיד נתחבר ונהיה ידידים". הנשיא פרס התבדח, ואמר כי אם פרופ' שכטמן צודק בהערכתו, הוא יקבל גם את פרס הנובל לשלום.

כותרות אחרונות בנושא האירני:
נתניהו לשרים: "להפסיק הפטפטת המטורפת על אירן"
אובמה: "ישראל עוד לא החליטה מה לעשות בנוגע לאירן"
גם הנושא האירני אינו שחור ולבן / דעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully