וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האיסלמי: לא נתחייב לדרך המדינית של אש"ף

ניר יהב

24.12.2011 / 11:00

על רקע הפגישות בין הפלגים הפלסטיניים השונים כהכנה להצטרפות אפשרית לאש"ף, אמר מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי בראיון כי ההתחייבות לתכנית המדינית של אש"ף לא מהווה תנאי עבור ההצטרפות

על רקע כוונתם של חמאס והג'יהאד האיסלמי להצטרף לשורות אש"ף כחלק מהסכם הפיוס הפנים-פלסטיני, הבהיר היום (שבת) מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, ד"ר רמדאן שלח, כי הצטרפות לאש"ף אין פירושה התחייבות למלא אחר תכניתו המדינית של הארגון. בראיון לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון אמר שלח כי "סוגיית ההתחייבות לתכנית המדינית של אש"ף כתנאי להצטרפות אליו - לא עלתה במהלך הדיונים בקהיר".

"באופן עקרוני, קיים קונצנזוס פלסטיני לפיו אש"ף הוא הכתובת של כל הפלסטינים", אמר. "אנו פועלים לכך שהכתובת הזו תתאים גם למאבקיו של העם הפלסטיני ולהיסטוריה שלו, ושתגן על עקרונותיו. הדבר הזה מחייב פיתוח של מוסדות הארגון".

במקביל דיווח הבוקר גם העיתון "אל-קודס אל-ערבי", הרואה אור בלונדון, כי התכנית המדינית של אש"ף מעוררת מחלוקת בין חברי אש"ף הנוכחיים לבין חמאס והג'יהאד האיסלמי. יחד עם זאת, סוכם שזכות ההתנגדות "על כל צורותיה" קיימת, תוך התמקדות "בשלב הנוכחי" בהתנגדות שקטה.

מנהיג חמאס, חאלד משעל, נפגש ביום חמישי בקהיר עם יו"ר הרשות הפלסטינית לסבב נוסף של דיונים הנוגעים לפיוס בין הפלגים הפלסטיניים. ד"ר שלח נכח אף הוא בשיחות, ובין היתר השתתפו בהן גם ראש המועצה הלאומית הפלסטינית סלים א-זענון, יו"ר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, עזיז דוויק ובכירים נוספים משני הפלגים. מוקדם יותר בחמישי, נפגש אבו מאזן עם ראש המועצה הצבאית של מצרים, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, ושוחח גם עמו על מאמצי הפיוס בין הפלגים הפלסטיניים.


עוד בנושא:
חאלד משעל דן עם אבו מאזן על הצטרפות חמאס לאש"ף
אבו מאזן: חמאס הסכים לקווי 67' ולמאבק עממי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully