וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה בסוריה: "אסד עומד מאחורי הפיצוצים"

ניר יהב

24.12.2011 / 0:01

גורם אופוזיציה היושב בקנדה טוען כי הנשיא אסד עומד מאחורי הפיצוצים במטות מנגנוני הביטחון שלו, שגרמו למותם של 44 בני אדם. מזכ"ל האו"ם: מודאג מהאלימות בסוריה"

מי עומד מאחורי צמד הפיצוצים שהרעידו אתמול (שישי) את דמשק, במטות מנגנוני הביטחון של אסד? אחמד רמדאן, בכיר אופוזיציה סורי היושב בגלות בקנדה, סבור כי הנשיא הסורי הוא-הוא שעומד מאחורי הפיצוצים שהרגו רבים מאנשיו. "המשטר הסורי רוצה להראות למשקיפי הליגה הערבית שהמצב בסוריה מסוכן", אמר רמדאן לרשת הטלוויזיה הלבנונית MTV. לעומת רמדאן, ארגון חזבאלללה טוען כי דווקא ארצות הברית היא האחראית לפיגועים. בהודעה שפרסם הארגון, בה ביקש לגנות את הפיצוצים, נכתב כי הכוחות האמריקניים היו מעורבים בפיגוע.

ואכן, המשטר הסורי מבקש לרתום לצדו את הפיצוצים, בין אם נגרמו על ידו ובין אם לא. סוכנות הידיעות הרשמית סנא"א פרסמה עשרות תמונות מזעזעות מזירת הפיצוץ, במטרה להציג בפני העולם תמונה של המדינה הנתונה לטרור "אל-קאעדה", הפוגע באזרחים וחיילים כאחד, וכדי להסיט את האש ממעשי הזוועה שמבצע המשטר. לעומת אירועי היום – תמונות של הרוגי המחאה נגד משטרו של אסד, לא פורסמו כלל בכלי התקשורת הרשמיים במדינה. בנוסף, ולהבדיל מהסחבת שאפיינה את הסכמתה של סוריה להגעת פקחי הליגה הערבית, אלה הגיעו במהירות לזירת האסון, כדי לחזות בזירת ההרס.

באן קי מון: "יש להפסיק האלימות באופן מיידי"

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר אמש כי הוא מודאג מאוד מהסלמת האלימות בסוריה. באן הדגיש כי "כל אלימות היא פסולה ויש להפסיקה באופן מיידי", וציין את הצורך בתהליך של שינוי פוליטי מקיף במדינה אשר ידאג לזכויות האזרחים בסוריה. בתוך כך, בירך מזכ"ל האו"ם הכנסת משקיפי הליגה הערבית לסוריה ואמר כי יש לתת למשקיפים יכולת עבודה מלאה ללא הפרעה.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

אתמול דיווחו כלי התקשורת על שני "פיגועי הטרור" – האחד שכוון נגד מנהלת הביטחון הכללי במדינה, מגופי הביטחון המרכזיים בסוריה, והשני נגד מטה ביטחוני אחר בעיר. רשת טלוויזיה סורית דיווחה כי במתקפה נהרגו 40 חיילים ואזרחים, וכי כמאה בני אדם נפצעו. אף גורם עדיין לא נטל אחריות על הפיגועים, אולם התקשורת הסורית דיווחה כי מחקירה ראשונית עולה כי ארגון "אל-קאעדה" עומד מאחוריהם.

בתקופה האחרונה טוענת סוריה כי פעילים של אל-קאעדה הסתננו לסוריה מעירק והתרכזו בצפון המדינה ובמרכזה, וכי הם עומדים מאחורי חלק מהאירועים האלימים במדינה. שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, אמר בכמה הזדמנויות בתקופה האחרונה כי פעילי הארגון פועלים במדינה. זאת בנוסף לכך שסוריה האשימה גם את ישראל ואת טורקיה במעורבות בנעשה בתוך המדינה. דובר משרד החוץ הסורי, ג'יהאד מקדסי, אף אמר היום כי לבנון הזהירה את דמשק לפני יומיים על כך שכוח "אל-קאעדה" חדר לשטחה.

עוד על המהומות בסוריה
40 הרוגים במתקפה על מנגנוני ביטחון בלב דמשק
סוריה: ”מעל 6,000 בני אדם נהרגו מאז ההתקוממות”
פקחי הליגה הערבית בדרך לסוריה, האלימות נמשכת
צבא סוריה בלחץ: תרגל שיגור טיל ”יאחונט” המתקדם

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully