וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה במצפה יריחו: בן 19 נשרף למוות בקרוואן

יהושע בריינר

2.12.2011 / 9:22

תלמיד ישיבה בן 19 נפצע אנושות בשריפה שפרצה בקרוואן בו ישן. מאוחר יותר מת מפצעיו. מחקירה ראשונית עולה כי תנור חימום תלוי נפל והצית ספה. שני חבריו נפגעו קל כשחילצו אותו

טרגדיה במצפה יריחו: עודד חמדי, תלמיד ישיבה בן 19 מת הלילה (שישי) לאחר שהקרוואן בו ישן נשרף. תנור חימום שהיה תלוי נפל במהלך הלילה והצית ספה במקום, מה שגרם לדליקה. בקרוואן ישנו באותה העת שלושה תלמידים ובהם גם חמדי, שהזעיק את חבריו והזהיר אותם מפני השריפה.

שני חבריו הצליחו להימלט מהקרוואן הבוער דרך החלונות אולם הבחינו כי חברם לא יצא. רק כעבור דקות ארוכות הצליחו לחלץ את חמדי כשהוא סובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במצב אנוש ובהמשך נקבע מותו. כמו כן שניים מהמחלצים נפגעו קל משאיפת עשן. בשלב זה אין חשד לפלילים והאירוע ממשיך להיבדק. הלוויתו של חמדי תתקיים היום בשעה אחת בצהריים בבית העלמין בנתניה.

בשעה זו מכונסים תלמידי הישיבה הגבוהה, הנחשבת לאחת המובילות והמוכרות בקרב הציונות הדתית, לשיחה עם ראש הישיבה הרב שבתאי סבתו זאת לאחר הטרגדיה הקשה שפקדה את המקום. "אין ספק כי מדובר באסון קשה עבור הישיבה ועבור היישוב", אומר ראש צוות החירום של מצפה יריחו משה אייל לוואלה חדשות, "היישוב שלנו ידע לצערי הרב כבר אסונות אחרים ואנו מצטערים וכואבים את מה שקרה הלילה. יש כאן תמיכה הדדית וגם בשעות הקשות הללו אנחנו יודעים לתמוך אחד בשני". לדבריו של אייל, בישיבה מקפידים מאוד בנושאי של בטיחות. "ראש הישיבה בעצמו מקפיד על כל דבר ופרט ורואה בכל תלמיד כאילו היה בנו", הוא אומר.

"אסון קשה, נתמוך אחד בשני"

ביום שני הובהל פעוט בן שנה ועשרה חודשים לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשעל גופו כוויות קשות, המכסות 50% מפלג גופו העליון. מחקירה ראשונה עלה אז כי הפעוט, המתגורר עם בני משפחתו בטמרה, נלכד במכונית שעלתה באש. אמבולנס פרטי הסיע אותו לחדר המיון בחיפה, שם אושפז במצב אנוש. בני המשפחה סיפרו לאחיות כי הפעוט ואחיו שיחקו בתוך הרכב שחנה מחוץ לבית והדליקו גפרורים.

בשבת נספו חמישה אחים פלסטינים, בגילאי 5 עד 12, בשריפה שפרצה בביתם בכפר קפין. ארבעה בני משפחה נוספים נפצעו כתוצאה מהשריפה. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי הוריהם של החמישה, אחיהם הגדול ורעייתו נפצעו כתוצאה משאיפת עשן בעת שניסו להציל את הילדים.

עוד בנושא
טרגדיה בצפון: פעוט נלכד ברכב בוער - ונפצע אנוש
אסון ליד טול כרם: 5 ילדים פלסטינים נספו בשריפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully