וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירי קהיר: "כל המצרים מתנגדים לפריצה לשגרירות"

ניר יהב

12.9.2011 / 3:00

לאחר התקשורת וההנהגה - גם צעירי מצרים מתנגדים לפריצה האלימה לשגרירות הישראלית ביום שישי. "הפעולות האלה פוגעות ביכולת של העם המצרי לקדם רפורמות", הם אומרים

"אפילו מי שנחשב לאנטי-ישראלי ומתנגד לנורמליזציה עם ישראל, התנגד לפריצה לשגרירות הישראלית בקהיר בסוף השבוע" – כך סיפרו היום (ראשון) לוואלה! חדשות כמה צעירים מצרים, תושבי קהיר. לדברי הצעירים, לא רק התקשורת וההנהגה הביעו שאט נפש ממה שאירע, אלא גם הציבור הרחב וצעירי קהיר: "מה שקרה בשגרירות העציב אותנו מאד. כולם מתנגדים למעשים האלה, משום שהם לא מייצגים את האופי של העם המצרי".

הפריצה לשגרירות - כותרות אחרונות
נתניהו הודה למאבטח השגרירות: ”מנעת אסון כבד”
חבריו של המאבטח בשגרירות: ”בחור מוכשר וחזק”
תוגברה האבטחה סביב שגרירות מצרים בתל אביב

התפרצות המפגינים לשגרירות ישראל במצרים. AP
הרוב מתנגדים להפגנות. מהומות מחוץ לשגרירות הישראלית ביום שישי/AP

הצעירים אמרו עוד כי הם מאמינים שמי שעמד מאחורי הפריצה לבניין השגרירות ניסה לחבל ביחסים בין ישראל למצרים: "יש מישהו שרוצה לטרפד את היחסים ולסכסך בין ישראל למצרים, כדי שלא נוכל לשפר את מצרים, לקדם רפורמות ולהתקדם לשלב הבא". הצעירים סיפרו כי כל מכל האנשים שעימם שוחחו, הם לא מצאו "ולו אדם אחד שהסכים למה שקרה בשגרירות".

מוקדם יותר אמרו גורמים במצרים לוואלה! חדשות כי הפריצה לבניין השגרירות בקהיר היא "זלזול בריבונות של מצרים ופגיעה באורחים שלנו". לדבריהם, "בין ישראל למצרים מתקיימים יחסי שלום הדוקים מעל 30 שנה. בני אדם רבים, הן במצרים והן בישראל, בנו את היחסים האלה לאט-לאט, ולכן אנחנו כל כך כועסים על אלו שהרסו בן-רגע את מה שנבנה לאט-לאט. מה שאירע בבניין השגרירות מכאיב לכולם".

הסכם השלום בין מצרים לישראל בבית הלבן. AP
"בנו את היחסים האלה לאט-לאט, והם הורסים בן-רגע את מה שבנינו". חתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים/AP

גורם ביטחוני מצרי אמר הבוקר לעיתון המצרי "אל-אהראם" כי האירועים האלימים שפרצו בסוף השבוע מהווים ניסיון לפגוע במצרים, "והם חלק מתוכנית פנימית וחיצונית בת מספר יעדים: לסבך את המועצה הצבאית העליונה בעימות, להביך אותה ולנסות להפילה; לדחות ולעכב את הבחירות כדי שמצרים לא תהיה יציבה; וכן, להביך את מצרים בפני העולם ובכך לממש אג'נדות חיצוניות".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully