וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים שיבשו את נאום השר שטייניץ: "תתפטר"

11.9.2011 / 20:52

הסטודנטים התפרצו לדבריו של שר האוצר שטייניץ במהלך כנס שדן במתן הזדמנות שווה לבוגרי תואר ראשון מכל תחומי הלימוד. טרכטנברג בכנס: "החברה הישראלית קמה על רגליה ואמרה: 'עד כאן'"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: טל רזניק)

מספר סטודנטים שיבשו הערב (ראשון) את נאומו של שר האוצר, יובל שטייניץ, במהלך כנס שנערך באוניברסיטת תל אביב ודן בעקרונות אמנת המעסיקים, הקוראת לארגונים ולחברות לתת הזדמנות שווה לבוגרי תואר ראשון מכל תחומי הלימוד האקדמיים. הסטודנטים, שקראו לעבר שר האוצר: "שטייניץ' תתפטר, הציבור שווה יותר", הוצאו מן האולם.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
עיריית תל אביב התנצלה על האלימות בהפגנת המחאה
דעה: אנשי המחאה, רדו מחולדאי!
רון חולדאי גורש מאירוע ”השולחן העגול” בתל אביב
אישומים נגד 8 מעצורי הפגנת המאהלים מול העירייה

בנאומו התייחס שטייניץ, בין השאר, לתפקידיה של הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג, שאותה כינה "ועדה איכותית ומקצועית לעילא". לדבריו, באמצעות הוועדה, "יש סיכוי לבצע תיקונים משמעותיים בתחום ההקלה על יוקר המחיה, בתחום תמהיל המיסים והמיסוי, במה שנוגע לצמצום הפערים בין חלשים לחזקים, וכן בתחום החינוך". על המפגינים שהובילו את המחאה החברתית אמר שר האוצר כי "להפגין היא זכות יסוד בדמוקרטיה, בין אם אני מסכים ובין אם לא. מאות אלפי אנשים שיוצאים להפגין בצורה תרבותית היא תופעה שאני מכבד".

טרכטנברג, שנאם בכנס, כינה את האמנה, עליה חתמו עד כה כ-300 חברות ורוב האוניברסיטאות והמכללות, "מופלאה". "האמנה הזו מאוד מתאימה לרוח התקופה בה אנו חיים. לא סוד שלא הופעתי פעם אחת אפילו מאז שמוניתי לעמוד בראש הוועדה. המשימה היא כמעט בלתי אפשרית ולוקחת את כל האנרגיה והזמן", אמר טרכטנברג שמכהן גם כיו"ר הות"ת (הוועדה לתכון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה), "ובכל זאת אני כאן, מכיוון שאני מאמין ביוזמה הזו ומכיוון שזה נוגע עדיין לתפקיד שלי".

התפרצות סטודנטים בזמן הרצאה של יובל שטייניץ ומנואל טרכטנברג, אוניברסיטת תל אביב, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
המפגינים שניסו לקטוע את נאומו של שטייניץ מורחקים מהאולם, הערב/נמרוד סונדרס

טרכטנברג הוסיף: "אני קורא מכאן לקברניטי עולם העסקים בישראל להירתם להפיכת המשק הישראלי לכלכלת שוק שיודעת לנצח את הניגוד המדומה בין מיקסום רווחים למיקסום ערכים. אנו יכולים לעשות זאת. אנו עומדים בפני רגע היסטורי. החברה הישראלית קמה על רגליה ואמרה בקול צלול וברור – 'עד כאן'". לדבריו, "אנו ברוכים בערכים של סולידריות וצדק, שחשבנו שנמחקו מהלקסיקון. אם מישהו חושב שאפשר למסמס את זה בגשם הראשון, הוא טועה טעות מרה. השינוי לא יהיה מיידי. אנו בוועדה עושים כמיטב יכולתנו אבל כל אחד מבין שוועדה שפועלת פרק זמן כה קצר בלחצים כאלה, לא יכולה להביא מזור וישועה".

הרצאה של יובל שטייניץ, אוניברסיטת תל אביב, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
חייך לעבר המפגינים בבוז. יובל שטייניץ, הערב/נמרוד סונדרס

"אנו נעזור. נביא אמירה והמלצות לצעדים ממשיים", סיכם טרכטנברג, "אבל המלאכה רק תתחיל. זה לא יהיה הסוף שם. אם לא תהיה התגייסות מאסיבית של עם ישראל ליישם את האג'נדות, זה לא יקרה. אנחנו יכולים לכתוב רק את פרק המבוא. יש דור שלם שזכות גדולה נפלה עליו, להפוך את המבוא הזה לספר שירשם בדברי הימים. החברה הישראלית, רבותיי, משנה כיוון. אני קורא לאנשי העסקים – אל תעמדו בצדי הדרך ואל תציבו מכשולים. ההיסטוריה לא תסלח לכם. תצטרפו למענכם ולמעננו".

בתוך כך, נערכה אחר הצהריים הפגנה מול תחנת לב אביב של המשטרה, במחאה על המעצרים שהיו בשבוע שעבר מול בית העירייה, ובהמשך לטענות על אלימות, לכאורה, שנקטו שוטרים כלפי המוחים שהועברו למעצר.

בשעות הצהריים נפגשו נציגים מטעם העירייה, בהם סמנכ"ל התפעול של העירייה, רובי זלוף, נציגי שירותי הרווחה ועוזריו האישיים של ראש העירייה, רון חולדאי, עם כמה מנציגי המאהלים, אלה המשתייכים לפלג המגנה בכל תוקף את האלימות שהתגלעה במהלך ההפגנה מול בניין העירייה בשבוע שעבר – הן מצד המפגינים, והן מצד המשטרה. בין היתר, הגיעו הצדדים למספר הבנות. ראשית, נציגי העירייה הביעו התנצלות על השתלשלות האירועים שקדמה להפגנה ביום רביעי, והסכימו כי כל עוד העניין נמצא בהתדיינות משפטית, לא יפונו עוד אוהלים ברחבי העיר.

אסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב שנכח בפגישה אמר כי ההישג החשוב ביותר הוא תחילת ההידברות בין הצדדים. "הצלחנו להושיב את כולם סביב שולחן ולדבר בצורה משותפת - דבר שהיה צריך להיעשות כבר מזמן".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully