וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: בית המשפט ידון בעתירה נגד פינוי המאהלים

את העתירה הגישו כמה מראשי המחאה החברתית לאחר שעיריית תל אביב הוציאה צווי פינוי לארבעת המאהלים בעיר. אמש גורש ראש העיר חולדאי מאירוע המוני בו דנו במחאה

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, גדעון צנטנר, דניאל בוק; עריכה: טל רזניק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב, ביושבו כבית משפט לעניינים מנהליים, ידון היום (ראשון) בעתירה שהוגשה נגד פינוי מאהלי המחאה בעיר אותה הגישו כמה מראשי המחאה החברתית ביום חמישי לאחר שעיריית תל אביב הוציאה צווי פינוי לאוהלים, שאמורים להיכנס לתוקפם בשעות אחר הצהרים. לאחר הגשת העתירה, הוציא בית המשפט צו מניעה לצווי הפירוק שהוצאו למאהלים על ידי עיריית תל אביב.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
רון חולדאי גורש מאירוע "השולחן העגול" בתל אביב
בית המשפט פרסם צו מניעה חדש לפינוי המאהלים
אישומים נגד 8 מעצורי הפגנת המאהלים מול העירייה

בעתירה נכתב כי היא הוגשה "עקב התנהגותו הכוחנית של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שהחל באמצעות פקחים לפנות את המאהלים באצטלה של פינוי מפגעים ופסולת". עוד נטען, כי הפקחים פינו מאות אוהלים ששימשו את המפגינים "ובמסע הרס תמוה שברו וקרעו אוהלים וריהוט ששימש את מאהל המחאה ברוטשילד והעמיסו אותו על משאית". עוד נטען בעתירה, כי חולדאי הביע את תמיכתו במחאה ואף הקצה לה שטחים נרחבים, אך שלל את ההיתר בפתאומיות וזאת משיקולים שגויים ובלתי סבירים.

עיריית תל אביב התייחסה לאחר הגשת העתירה להתפתחויות המשפטיות והודיעה כי "העירייה תמשיך בדרישות הפינוי על מנת להשיב את השדרות לשימוש הציבור הרחב, תוך תקווה שאנשי המאהלים ישתפו פעולה וניתן יהיה להקים את מתחמי השיח כפי שהובטח על ידי העירייה", נמסר. יחד עם זאת, גורמים בעירייה הדגישו כי גם אם יינתנו צווי פינוי בפרק הזמן הנוכחי סביר להניח שלא יהיו פינויים כל עוד הנושא נמצא בהליך משפטי.

אמש נערך ב-40 מוקדים בארץ דיון סימולטני בהשתתפות אלפי בני אדם בנוסח "שולחן עגול". לאירוע שהיה ברחבת מוזיאון תל אביב הגיע ראש העיר רון חולדאי וביקש להתיישב באחד משולחנות הדיון. אלא שעשרות משתתפים קראו לו להתפטר והוא נאלץ לעזוב את המקום כשהוא מלווה בשוטרים ואנשי יס"מ. חולדאי השיב למפגינים: "אתם רק רוצים מהפכה, אבל תישאר פה דמוקרטיה, על אפכם וחמתכם. אני לא מפחד לדבר, אני אזמין כל אחד מכם לדבר בלי חשש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully