וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על יוקר המחייה: "אין פה תחרות, יש קרטל"

המשנה לראש הממשלה התייחס למחאה החברתית ואמר כי "יש כאן בעיה אמיתית וצריך לתת לה מענה". על תרחישי האימים לקראת ספטמבר אמר כי זהו "ניצול של אינטרסים לאומיים לצרכים פוליטיים"

המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון השתתף הערב (שלישי) בכנס מייסדי הליכוד, שם התייחס למחאה החברתית הגואה ואמר כי היא גרמה להתעוררות בנושא יוקר המחייה. "לממשלה יש אחריות והיא צריכה לנהל מדיניות. יש כאן בעיה אמיתית וצריך לתת לה מענה", אמר יעלון.

עוד אמר יעלון בעניין יוקר המחייה כי "הייתי בארצות הברית, וגיליתי שהיוגורט שם עולה חצי מהיוגורט בארץ. וזה כשהשכר הממוצע במשק בארצות הברית כפול מזה שבארץ", והוסיף כי אחת הדרכים הנכונות להתמודד עם זה היא מרד צרכנים. "אין פה תחרות, יש קרטל. כל יצרני החלב והרשתות רוצים להרוויח הרבה כסף על חשבון כל אחד מאיתנו", קבע יעלון.

עוד באותו נושא:
בישראל נערכים לספטמבר: "נכנסים למרחב התלקחות"
הרשות: "ליברמן יתאכזב - לא תהיה עוד אינתיפאדה"
מפת המחאה: 2,349 אוהלים בישראל

"לא הולכת להיות פזרנות"

על רקע המצב הכלכלי בעולם אמר יעלון כי "העובדה שמדינת ישראל היא אי של יציבות היא לזכותה של הממשלה ולזכותו של ראש הממשלה, עוד מהימים בהם כיהן כשר האוצר". "יהיו כאן הרבה אנשים לא מרוצים גם אחרי המחאה, כי לא הולכת להיות פזרנות. אנחנו הולכים להיות שקולים, זהירים ומחושבים".

לקראת פנייתה של הרשות הפלסטינית לאו"ם בספטמבר אמר יעלון כי צה"ל נערך לכל התרחישים, אך אין כל כוונה לגייס מילואים. יעלון הביע ביקורת על הצגת תרחישי האימים בנושא ואמר כי "לצערי יש פה קולות שנובעים מפוליטיקה, שמהלכים עלינו אימים", והוסיף כי "כמה אפשר לנצל אינטרסים לאומיים לצרכים פוליטיים? די, מספיק להפחיד את עצמנו".

עוד אמר יעלון בנושא הפלסטיני כי הסכסוך הוא אינו טריטוריאלי ובסיסו לא בגבולות 67'. "הפלסטינים מסרבים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, ואבו מאזן אמר לאחרונה שלעולם זה לא יקרה. כולנו מתנחלים בעיניהם", אמר יעלון והוסיף כי "אבו מאזן לא מוכן להגיד שני עמים, וזה היה עוד במהלך המשא ומתן עם אהוד אולמרט". השר יעלון אמר כי הכדור הוא במגרש הפלסטיני וכי "לאט לאט הולך ומחלחל שאין פרטנר בצד השני. בכל פעם שעלה רעיון של חלוקה הם התחילו במלחמה או בהתקפות טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully