וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: להקל על הפלסטינים לקראת ספטמבר

15.8.2011 / 22:02

במערכת הביטחון מאמינים כי הקלות משמעותיות ירגיעו את הרחוב הפלסטיני ועשויות לשנות ההחלטה לבקש הכרה מהאו"ם בספטמבר. מנגד, מציעים כמה שרים לאיים בסנקציות אם הרשות תעודד אלימות

בכירים במערכת הביטחון העריכו הערב (שני) כי כוונת הרשות לבקש מהאו"ם הכרה במדינה ב-20 בספטמבר אינה סופית וכי צעדי ישראל יכולים לשנותה. בדיונים שהתקיימו בשבוע האחרון בין מערכת הביטחון והדרג המדיני המליצו גורמי ביטחון לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעניק לפלסטינים חבילת הטבות ותמריצים במטרה למנוע אלימות.

עוד בנושא
ברשות מבטיחים: "נמנע כל גילוי אלימות בספטמבר"
בישראל נערכים לספטמבר: "נכנסים למרחב התלקחות"
מתנחלים נערכים לספטמבר: לא נחכה שהם יגיעו לגדר

"יש כוונה אמיתית לתת לפלסטינים הטבות כדי להרגיע את הרחוב ולהראות להם את האופק הטוב", אמר גורם ביטחוני בכיר. "הקלות משמעותיות, כגון אישור כניסה של יהודים לבית לחם, ירגיעו אותם ויסייעו לכלכלה הפלסטינית. הסרת חסמים ומתן אישורים בתחומים כלכליים יכניסו הרבה כסף למסחר ויראו להם מה ביכולתם להרוויח או להפסיד".

הפגנות לציון יום הנכבה בעזה. פאנט
"מדובר באפקט ההפגנות בכל המזרח התיכון ואסור לנו לעצום עיניים"/פאנט

למרות תמיכה של בכירים במערכת הביטחון במהלך, מתנגדים לכך כמה שרים באופן נחרץ ומציעים לאיים על הרשות הפלסטינית בסנקציות אם לא תדע לרסן את הרחוב במהלך החודש הטעון. בשבוע הקרוב אמור ראש הממשלה להכריע בסוגיה כחלק מהיערכות כוללת של הדרג המדיני ומערכת הביטחון לקראת בקשת ההכרה מהאו"ם.

הגורם הבכיר ציין כי "האיום הגדול על ישראל הוא לא טרור, כי אם ארגוני הטרור הפלסטינים יבצעו פיגועים - כללי המשחק של צה"ל יהיו מאוד ברורים. החשש הוא מהפגנות לא אלימות שיתרחבו ויקבלו צידוק על ידי בכירי הרשות הפלסטינית. מדובר באפקט ההפגנות בכל המזרח התיכון ואסור לנו לעצום עיניים. המצב עלול להתפוצץ בקלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully