וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקריאו את מגילת העצמאות ברוטשילד: "נאתחל המערכת"

5.8.2011 / 17:00

150 בני אדם השתתפו בהקראה ההמונית של ההכרזה מול בית מועצת העם, במקום בו גם החלה מחאת האוהלים. "הגענו לאותה נקודה שהיינו בה עם הקמת המדינה, עם כוונות טובות שאיחדו את העם"

כמאה וחמישים בני אדם השתתפו היום (שישי) בהקראה המונית של מגילת העצמאות, מול הבניין בו נחתמה – בית מועצת העם בשדרות רוטשילד בתל אביב, כחלק מהמחאה החברתית שנולדה לפני כשלושה שבועות באותו הרחוב.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
המחאה לא עוצרת: הפגנת ענק תתקיים במוצ”ש בת”א
מירי רגב: ”השמאל תפס טרמפ על המחאה”
פעילים הביאו סושי לרה”מ: ”שי ממעמד הביניים”

לדברי העיתונאי גדי שמשון, שאירגן את האירוע, "המדינה נולדה בשדרות רוטשילד לפני 63 שנים, ובשבועות האחרונים אנו עדים ל'איתחול' של המערכת". שמשון הוסיף כי "המחאה הובילה אותנו לאותה הנקודה של הקמת המדינה - תקופה שבה היו כוונות טובות, שאיחדו את העם". במהלך האירוע חולקו עותקים של נוסח המגילה לנוכחים, והם החלו בהקראה המונית, בקול רם, של תוכנה.

הקראת מגילת העצמאות בשדרות רוטשילד במחאה על מחירי הדיור. דרור עינב
"אנו עדים ל'איתחול' של המערכת". הקראת המגילה בשדרות רוטשילד, היום/דרור עינב

לאירוע הגיע גם חבר הכנסת לשעבר ויו"ר הנהלת "בית התנ"ך" הסמוך, עקיבא נוף, שביקש להביע את מחאתו כנגד ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. לטענתו, "חולדאי מנסה להפוך את בית התנ"ך ממקום מרובה מתנדבים ועשייה למקום שבו יחולקו ג'ובים למקורביו". לדברי נוף, ישנו קשר אמיץ בין הכרזת העצמאות לבין ספר התנ"ך, ולכן בחר לשאת את הדברים באירוע. "אחרי שמתנדבים שמרו על התנ"ך במשך 40 שנה, חולדאי מנסה לקחת את המבנה לטיפולו כדי ליצור מצב חדש של משרות לחלוקה". עוד טוען נוף, כי בתקופתו של ראש העירייה שלמה (צ'יץ') להט, עברה הקומה הראשונה במוזיאון לרשות העירייה, וכעת היא מופקרת ומלוכלכת.

הקראת מגילת העצמאות בשדרות רוטשילד במחאה על מחירי הדיור. דרור עינב
"המחאה הובילו אותנו לאותה הנקודה של הקמת המדינה". הקראת המגילה, היום/דרור עינב

מחר יעמדו מארגני מחאת האוהלים למבחן, בעצרת המחאה המרכזית השלישית אותה יארגנו מאז הקימו את המאהל ברוטשילד. במוצאי שבת תצא מהמאהל צעדת ענק לכיוון רחוב קפלן הסמוך לקרייה בתל אביב, שם תיערך עצרת גדולה. מארגני המחאה מקווים שלהפגנה יגיעו מאות אלפי בני אדם. להפגנה דומה שנערכה בשבוע שעבר, ברחבת מוזיאון תל אביב, הגיעו כ-70 אלף משתתפים.

במהלך ההפגנה ייחסמו הרחובות קפלן, מרמורק ואבן גבירול. בעצרת צפויים לנאום הסופר סמי מיכאל, יו"ר אגודת הסטודנטים, איציק שמולי, מנהיגת המאבק, דפני ליף, והרב בני לאו. מארגני ההפגנה אף הזמינו לאירוע את הזמרות ריטה ויהודית רביץ. כמו כן, הזמר שלמה ארצי צפוי ליטול חלק בהפגנה, ואף לחתום את האירוע עם שלושה משיריו.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully