וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקאי: "אנו על סף הכרעת אל-קאעדה"

במסגרת ביקור שהוא עורך באפגניסטן, התייחס ליאון פנטה ללחימה בארגון הטרור. לדבריו, לארה"ב מוכרים 10-20 מנהיגי אל-קאעדה, שאם ארה"ב תפגע בהם, "יוכרע אל-קאעדה אסטרטגית"

"ארצות הברית על סף הכרעה אסטרטגית בקרב מול אל-קאעדה" – כך אמר אמש (שבת) שר ההגנה הטרי של ארה"ב, ליאון פנטה. לפני יציאתו לביקור באפגניסטן, אמר פנטה כי "אני חושב שכרגע, לאחר חיסולו של בן לאדן, זהו הזמן להפעיל את הלחץ המקסימלי על אל-קאעדה. אני מאמין שאם נעשה זאת, נוכל לחסל את אל-קאעדה כאיום למדינתנו".

עוד על הלחימה באל-קאעדה ובאפגניסטן:
אובמה הכריז על נסיגה מאפגניסטן: ”זו רק ההתחלה”
מכה לטרור: נהרג ראש אל-קאעדה במזרח אפריקה
חודש לאחר בן לאדן: חוסל בכיר נוסף באל-קאעדה

במסגרת ביקורו במרכז אסיה נפגש פנטה עם נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי, ועם דייויד פטראוס, העומד בראש הכוח הבינלאומי של נאט"ו וצבא ארצות הברית הפועל כיום במדינה, וצפוי להיכנס בקרוב לתפקיד ראש ה-CIA, אותו מילא פנטה עצמו עד לאחרונה. "אחרי שהשגנו את בן לאדן", המשיך פנטה, "הצלחנו לזהות כמה מבכירי אל-קאעדה, גם בפקיסטן, גם בתימן וכן באזורים אחרים". השר לא התייחס לשמות ספצפיים, אך אמר כי מוכרים בין עשרה ל-20 מנהיגים של הארגון, הפרושים גם בסומליה ובארצות צפון אפריקה. "אם נוכל לרדוף אחריהם, אני חושב שנוכל להכריע את אל-קאעדה".

לפני כשבועיים הציג נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, את תכניתו להסיג את צבאו מאפגניסטן, לאחר עשר שנות לחימה. על פי התכנית, בשלב הראשון יעזבו 10,000 חיילים עד תום השנה הנוכחית, ו-23,000 נוספים יעזבו את המדינה עד קיץ 2012. שאר החיילים יעזבו עד 2014, אז תושלם העברת השליטה הביטחונית במדינה לידי האפגנים. הנסיגה, לדברי אובמה, מתאפשרת אך ורק נוכח היחלשותו של אל-קאעדה. "זו ההתחלה - ולא הסוף - של המאמץ לסיים את המלחמה", הבהיר. הוא ציין כי בשנה הבאה תתכנס בארצות הברית ועידה של כל מדינות נאט"ו שלחמו באפגניסטן, כדי לדון בהמשך נסיגת הכוחות.

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully