וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צה"ל נפצע קל מפיצוץ מטען בגבול רצועת עזה

יהושע בריינר וניר יהב

7.7.2011 / 9:25

פלסטינים פוצצו מטען סמוך לטנק של צה"ל שנע על גדר המערכת בגבול הרצועה. כתוצאה מהפיצוץ נפצע חייל צה"ל באורח קל מרסיסים. החייל פונה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

חייל צה"ל נפצע הבוקר (חמישי) באורח קל מרסיסים, כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה שהפעילו פלסטינים בזמן שעבר במקום טנק שנע על גדר המערכת בדרום רצועת עזה. החייל קיבלו טיפול במקום ופונה להמשך טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בדיקה של צה"ל העלתה כי הגורם לפגיעה בחייל ובטנק היה מטען חבלה רב עוצמה שהופעל סמוך לטנק ולא טיל נ"ט כפי שחשבו בתחילה. הבדיקה בוצעה לאחר שבצה"ל תהו מדוע מערכת מעיל רוח לא הופעלה עם שיגור הטיל.

בתוך כך, מקורות פלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל פעלו הבוקר בשכונת נג'אר ממזרח לחאן יונס וירו לעבר בתי התושבים באזור. עוד דווח כי הכוחות נכנסו לעומק של 300 מטר בתוך הרצועה, בליווי חמישה טנקים ושלושה דחפורים. על פי הדיווח, לא היו נפגעים מקרב הפלסטינים.

ביום שלישי בערב הפציץ חיל האוויר מנהרת הברחה במרכז הרצועה, מזרחית לעיר עזה. הפלסטינים דיווחו כי מטוס F-16 ירה שני טילים לעבר מבנים בשכונת סג'עיה וכי אחד מהם פגע במבנה וגרם לו נזק רב. פלסטיני אחד נפצע מהירי ופונה לבית החולים. עוד דווח כי מטוסים רבים וכלי טיס של חיל האוויר המשיכו לחוג בשמי השכונה, זמן רב לאחר התקיפה. דובר צה"ל מסר כי התקיפה בוצעה כתגובה לירי הרקטות לעבר שטח ישראל שהתבצע בימים האחרונים.

מוקדם יותר לתקיפה ביום שלישי נפצע אזרח ישראלי באורח קל מאוד מירי שביצעו פלסטינים בדרום הרצועה. באותו היום אירעה תקרית נוספת: שני פלסטינים נהרגו במרכז הרצועה מתקיפה של כלי טיס ישראלי. הפלסטינים דיווחו כי ההרוגים הם מוחמד ג'אזר וכאמל אבו-מועמר, החברים בארגון אל-תחוויד. בצה"ל אמרו כי הירי בוצע לעבר פלסטינים שהתכוונו לשגר רקטות לעבר ישראל. הפלסטינים הכחישו מצדם את הטענות, וטענו כי השניים רק התקרבו לגדר המערכת ולא הייתה להם כוונה חבלנית.

עוד בנושא:

ביום שלישי בערב: חיל האוויר הפציץ מנהרה בעזה
עוד ביום שלישי: צה"ל תקף ברצועה, שני פלסטינים נהרגו
לפני שבועיים: תקיפה נוספת של חיל האוויר בעזה

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully