וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: "המאבק לשחרור פולארד - צביעות ישראלית"

ניר יהב

19.6.2011 / 10:42

ח"כ טיבי התייחס לבקשות גורמים בישראל לשחרר את המרגל הישראלי מהכלא לרגל הלווית אביו. "ישראל נמנעת מלאשר לאסירים הפלסטינים להשתתף בהלווית הוריהם. טולו קורה מבין עיניכם", אמר

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר היום (ראשון) כי ההתקפה הישראלית על הממשל האמריקאי לפיה הוא נוהג לכאורה באכזריות כשהוא לא מאפשר לג'ונתן פולארד להשתתף בהלווית אביו "היא צביעות ישראלית טיפוסית". לדבריו, "ישראל נמנעת מלאשר לאסירים הפלסטינים להשתתף בהלווית הוריהם. טולו קורה מבין עיניכם. מה תענו לאמריקאים אם יגידו לכם שהחליטו לנהוג כפי שאתם נוהגים באסירים הפלסטינים?!".

מנגד, הודיעו פעילים מ"הוועד להשבת ג'ונתן פולארד" כי יקיימו הערב הפגנה מול שגרירות ארצות הברית בתל אביב. המפגינים יתאספו בשעה 19:00, ויקראו לנשיא ברק אובמה לאפשר למרגל הכלוא לצאת ממאסר לחופשה קצרה, כדי להשתתף בהלווית אביו שהלך לעולמו בסוף השבוע.

בטרם ישיבת הממשלה הבוקר, התייחסו מספר שרים למותו של מוריס פולארד. שר ההסברה, יולי אדלשטיין אמר כי "כל מי שיכול לשחרר את פולארד, ולו למספר שעות, כדי להשתתף בלווית אביו, צריך לעשות זאת. הסבל שלו בזמן האחרון הספיק". שר התשתיות, עוזי לנדאו השווה בין היחס שנותנת ישראל לאסירים הפלסטינים לבין זה שצריך להיות מוענק לפולארד. "יש כאן הגזמה ביחס אליו", אמר, "מה שקובעים ידידינו האמריקאים, שמבקשים להקל בתנאי מחבלים - אני מבקש שמעט מזה יונהג גם כאן". גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס למותו של פולארד האב והבהיר בישיבת שרי הליכוד כי ביממה הקרובה תיעשה "פנייה מגורמים מדיניים" אל ארצות הברית, בבקשה לשחרר את המרגל הכלוא.

אביו של המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב מת אמש בגיל 95 בבית החולים באינדיאנה. למרות בקשות חוזרות ונשנות של משפחת פולארד ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו לאובמה לשחרר את פולארד לראות את אביו לפני פטירתו, הדבר לא קרה. כעת, לקראת ההלוויה שתיערך מחר, משפחת פולארד שבה וקראה לאובמה: "גלה רחמים, תן לו לצאת למספר שעות להלוויה".

יו"ר השדולה למען פולארד, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), הצטרף גם הוא לקריאה ואמר כי "הממשל האמריקאי חייב לתת לפולארד לצאת להלווייה. זהו צעד הומניטרי שימחיש את העובדה שהמשך כליאתו של פולארד בכלל הוא חטא כבד לערכים ההומניטריים המצופים מארצות הברית".

עוד על ג'ונתן פולארד:
אביו של פולארד מת, המשפחה מבקשת: שחררו אותו להלוויה
האם יש לשחרר את פולארד להלוויה? דברו על זה בפייסבוק
לשכת רה"מ לארה"ב: "אפשרו לפולארד לבקר את אביו"
דיווח: "פרס העביר לאובמה מכתב אישי מפולארד"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully