וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של פולארד מת, המשפחה מבקשת: שחררו אותו להלוויה

פנחס וולף

19.6.2011 / 0:01

מוריס פולארד הלך לעולמו בגיל 95 ולא הספיק לראות את בנו הכלוא בעוון ריגול למען ישראל בפעם האחרונה. רעייתו של ג’ונתן קיבלה את ההודעה בשדה התעופה בדרכה לארה”ב: לא מסוגלת לעכל

אביו של המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב, ג'ונתן פולארד, מת אמש (שבת) בגיל 95 בבית החולים באינדיאנה. למרות בקשות חוזרות ונשנות של משפחת פולארד ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ברק אובמה לשחרר את ג'ונתן לראות את אביו לפני פטירתו, הדבר לא קרה. כעת, לקראת ההלוויה שתיערך ביום שני, משפחת פולארד שבה וקראה לאובמה: "גלה רחמים, תן לו לצאת למספר שעות להלוויה".

רעייתו של ג'ונתן, אסתר, קיבלה את ההודעה בשדה התעופה בדרכה לארה"ב. לאחר קבלת ההודעה היא שוחחה עם דובר הוועד למען שחרור יונתן פולארד, עדי גינצבורג, ואמרה לו בבכי כי היא "פשוט לא מסוגלת לעכל שהוא מת בלי לראות אותו. מוריס לחם כל ימיו למען שחרורו של יונתן, אני מתחננת בפני הנשיא אובמה. אנא תן ליונתן לצאת להלווייה".

גם בכנסת התגייסו למען ביקורו של פולארד במיטת אביו. 75 חברי כנסת חתמו השבוע על עצומה הקוראת לנשיא אובמה לשחרר את ג'ונתן לזמן קצוב כדי שיוכל לשהות ליד אביו הגוסס בבית החולים. ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר אמש כי הוא "מצטער שלא הספקנו לעזור ליונתן לראות את אביו בפעם האחרונה. נפנה הלילה לשגרירות ישראל בוושינגטון כדי לשנות את אופי הפנייה לסגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ולמקד אותה בהלוויה של אביו". שי היה זה שהחתים מספר רב של חברי כנסת על העצומה הקודמת והוא הוסיף כי "אותה קבוצה של 75 חברי כנסת שמשמשת פה למליוני ישראלים עומדת על כך שיינתן לפולארד לעשות את מעשה האנושי הפשוט ביותר והיהודי ביותר ולהשתתף בהלוויית האב".

יו"ר השדולה למען פולארד, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), הצטרף גם הוא לקריאה ואמר כי "הממשל האמריקאי חייב לתת לפולארד לצאת להלווייה. זהו צעד הומניטרי שהמחיש את העובדה שהמשך כליאתו של פולארד בכלל הוא חטא כבד לערכים ההומניטריים המצופים מארצות הברית".

עוד על המאמצים לשחרור פולארד:
לשכת רה"מ לארה"ב: "אפשרו לפולארד לבקר את אביו"
"אביו של פולארד גוסס, שחררו אותו לביקור"
דיווח: "פרס העביר לאובמה מכתב אישי מפולארד"

פולארד כלוא בארצות הברית מאז שנת 1985, לאחר שהורשע בריגול לטובת ישראל ונגזר עליו מאסר עולם ללא אפשרות של חנינה. נושא שחרורו של פולארד הועלה בפגישות רבות בין מנהיגי ישראל וארה"ב לאורך השנים כשלאחרונה פנה הנשיא שמעון פרס לנשיא האמריקאי ברק אובמה בבקשה לשחרר את המרגל.

"מוריס חיכה 26 שנה ולרגע לא איבד תקווה שיזכה לראות את ג'ונתן חופשי בטרם ילך לעולמו", אמרו בני משפחת פולארד בשבוע שעבר. "כיצד ניתן להעלות על הדעת שהוא לא יזכה לפחות לראותו לידו ברגעיו האחרונים - בייחוד כעת, לאחר שבכירים אמריקנים רבים כל כך קבעו שהמשך מאסרו של יהונתן מהווה עוול, הימנעות מהמינימום ההומניטרי הזה פשוט איננה נתפסת בלב אנוש", הוסיפו בני המשפחה.

לפניות לכתב:
pinhas_wolf@walla.co.il

עדכון ראשון: 22:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully