וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן וצפון קוריאה שיתפו ידע לפיתוח טילים"

דו"ח חסוי של האו"ם קובע כי צפון קוריאה החליפה באופן שיטתי ידע וציוד לפיתוח טילים בליסטיים עם אירן באמצעות סין. הנשק הועבר בין פיונגיאנג לטהרן באמצעות חברות התעופה הממשלתיות

צפון קוריאה החליפה עם אירן מידע וציוד לפיתוח טילים בליסטיים, כך קובע דו"ח חסוי של האו"ם, שהגיע הערב (שבת) לידי סוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדו"ח, שיתוף הידע בין המדינות התבצע על בסיס קבוע, ובניגוד לעיצומים שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם.

הדו"ח קובע כי העברת הטכנולוגיות בין המדינות התבצעה באמצעות צד שלישי. גורמים דיפלומטיים בארגון אמרו כי הגורם המתווך בין המדינות היה סין, וסיפרו כי "בייג'ינג אינה מרוצה" מפרסום הדו"ח. יצוין כי סין כבר פעלה בעבר למניעת פרסום דו"חות דומים. טרם נמסרה תגובת המדינות שבהן עוסק הדו"ח, או התייחסות שגריריהן לדברים.

הדו"ח הוגש למועצת הביטחון של האו"ם ונכתב על ידי מועצה מיוחדת, שהוקמה בכדי לאכוף את העיצומים שהוטלו על פיונגיאנג בעקבות ניסויים גרעיניים שערכה ב-2006 וב-2009. העיצומים אסרו על מדינות זרות לשתף ידע לפיתוח נשק גרעיני עם צפון קוריאה או למכור לה נשק.

חשש מזליגת טכנולוגיות גרעיניות למדינות אחרות

בדו"ח נכתב כי שתי המדינות החליפו ביניהן לא רק מידע, אלא גם העבירו זו לזו "פריטים בעלי זיקה לטילים בליסטיים". הציוד הועבר בין צפון קוריאה לאירן באמצעות טיסות של חברות התעופה הממשלתיות שלהן, אייר קוריאב ואירן-אייר. עוד נמסר כי צפון קוריאה העדיפה להשתמש לשם כך בנמלי תעופה שבהם קיימים נהלי אבטחה לקויים - ככל הנראה טרמינלים בסין - כדי למנוע את חשיפת המטענים שבבטן המטוסים.

הדו"ח קובע בנוסף כי העשרת האורניום בצפון קוריאה נועדה באופן עיקרי למטרות צבאיות. זאת, בניגוד לדברי הממשלה בפיונגיאנג, הטוענת כי מתקני הגרעין שלה משמשים למטרות אזרחיות. הדו"ח קובע בנוסף כי עדיין קיים חשש ממשי מזליגת טכנולוגיות גרעיניות מצפון קוריאה למדינות אחרות, ומצביע על בעיות בטיחות בכורים הגרעיניים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully