חברת "פז" הודיעה אתמול (ראשון) לרשות שדות התעופה ולמשרד התשתיות הלאומיות כי ניתן לחדש את תדלוק המטוסים בדלק סילוני בנמל התעופה בן גוריון. מהחברה נמסר כי בבדיקות שבוצעו בימים האחרונים במספר רב של מעבדות בארץ, בהן נבדקו הדלק והמסננים בהם נעשה שימוש בנתב"ג, נמצא שהדלק תקין ועומד בכל התקנים הנדרשים.
עוד נמסר מהחברה, כי צוות כימאים בכיר אשר התכנס והשתתף בישיבה שנערכה בנושא אמש וסייר בשדה התעופה היום, בחן את תוצאות הבדיקות, וקבע גם כן כי הדלק הסילוני תקין וכי ניתן להחזיר את אספקת הדלק בנתב"ג לשגרה.
אל תפספס
"לוח הטיסות יציב"
ההודעה התקבלה שלושה ימים לאחר שמשבר הדלק החל, ולאחר שהמעבדה בגרמניה, שהייתה אמורה למסור אתמול את תוצאות הבדיקה, סירבה לבדוק את הדגימות.
קודם להודעת פז, המשיכו בנתב"ג בנוהל שהחל ביום חמישי, לפיו כל מטוס שמגיע לנחיתה בארץ מתבקש לעצור לתדלוק בנמל תעופה סמוך לישראל, ורק אז אוסף את הנוסעים מהארץ וממשיך ליעדו. יוסי לנדאו, מנהל תורן בנתב"ג, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי הפיתרון הזמני שהוצג הוא הטוב ביותר, עד שיחזור הנמל לשגרה. "אין דרך אחרת, התדלוקים נעשים ידנית במכליות, כי מערכת הדלק לא עובדת", הסביר לנדאו, "לוח הטיסות יציב, ומבחינתנו כולן מתבצעות כסדרן. זה מצב מאד מורכב, אני לא זוכר מקרה דומה לזה ועדיין לא נראה באופק פתרון".
ועדת הבדיקה שמינה שר התשתיות עוזי לנדאו התכנסה ביום שישי, ועד סוף החודש היא צפויה להגיש דו"ח עם מסקנות ביניים, שיפרט מה היו הגורמים לזיהום. דודו מחלב, סמנכ"ל בארקיע אמר כי המצב הנוכחי בלתי מתקבל על הדעת, ויש למנות גוף שינהל משברים דומים בעתיד: "נכון להבוקר עדיין אין מי שלוקח אחריות על המשבר מטעם הרשויות, ויש לנו המון שאלות". למרות הדברים, במהלך השבת לא נוצרו עיכובים בלוח ההמראות, וגם היום הטיסות הגיעו ויצאו כסדרן.
(עדכון ראשון: 22:26, 08.05.11)