וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים ציינו את ה-1 במאי: "המאבק הציבורי ינצח"

29.4.2011 / 17:00

אלפים השתתפו באירועי חג הפועלים ברחבי הארץ, שנערך השנה בסימן מאבק העובדים במגזר הציבורי. המשתתפים קראו להתפטרותו של נתניהו ולשינוי מדיניות הרווחה בישראל

אלפי בני אדם גדשו היום (שישי) את רחוב קינג גורג' בתל אביב בתהלוכה המרכזית לרגל ה-1 במאי, יום הפועלים הבינלאומי. התהלוכה נערכה שלושה ימים לפני המועד בשל סמיכותו ליום הזיכרון לשואה ולגבורה. בתהלוכה השתתפו נציגי ארגונים חברתיים, ארגוני שמאל, ארגונים לייצוג עובדים, וכן פליטים מאריתריאה וסודן ומשתתפים רבים מהמגזר הערבי.

המפגינים השמיעו קריאות להתפטרותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע הכישלון במדיניות החברתית כלכלית, וקראו "ביבי תתפטר, הציבור שווה יותר".

"יש דיקטטורה כלכלית במדינה ישראל. המדינה בנתה יצור משונה ואנטי כלכלי בחסות השוק החופשי", אמר ח"כ והמועמד לראשות מפלגת העבודה, עמיר פרץ בנאום שנשא בעצרת שנערכה בגן מאיר. "שורש הרע מתחיל בחברות כוח האדם. עד כה ניסינו להידבר עם חברות כוח האדם, אבל היום צריך להכריז על הוצאתם של אותן חברות מחוץ לחוק".

פרץ התייחס גם למחאת הרופאים, ואמר שהוא מקווה שהם ימשיכו במאבקם כמו העובדים הסוציאליים. פרץ קרא גם להקים הסתדרות-על לארגונים החברתיים על מנת לתת להם מעמד יציב, ולדאוג לכך ש"נכה או עיוור לעולם לא ייאלצו להגיע לבדם לבית משפט".

תהלוכת ה-1 במאי, תל אביב. נמרוד סונדרס
המפגינים קראו "ביבי תתפטר, הציבור שווה יותר"/נמרוד סונדרס

העובדים הסוציאליים ימשיכו במאבק

"ברור לכולם שהימין בישראל לא נותן מענה במישור הכלכלי בטח לא בסוגיית הרווחה", אמר יפתח גולדמן, מרצה במכללה לחינוך על שם דוד ילין. "לראייה, ארגון 'כוח לעובדים' התחיל לפני קצת יותר משנתיים את עבודתו ומאז הספיק להכפיל את כוחו". אלדד יניב, ממייסדי השמאל הלאומי, אמר כי "לישראליות ולישראלים מגיע לחיות בכבוד בארץ הזו, מעמד הביניים מתרסק לנו מול העיניים ואנחנו חייבים להחליף את ההנהגה. לישראל מגיעה הנהגה שרואה את כלל האזרחים ולא רק את החזירים הקפיטליסטים".

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר באירוע כי "מול הטייקונים המתחזקים וקשריהם בשלטון ומול האיומים על מערכות הבריאות והרווחה – נוצרים אצלנו מאבקים חברתיים משמעותיים כמו שביתת העובדים הסוציאליים ומאבק הרופאים, שהן דוגמאות של התגייסות להגנת המערכות הציבוריות מפני נחשול ההרס וההפרטה שמייצרת ממשלת נתניהו". חנין הוסיף, כי "המאבק הציבורי יכול להצליח ויכול לנצח – מה שקורה סביבנו יכול לקרות גם אצלנו. הגיע הזמן להתגייס ולהחזיר לעצמנו את החברה הישראלית ולהפוך אותנו למקום אמיתי לכולנו".

הפגנות ותהלוכות התקיימו גם בבאר שבע, וארגנה אותן קואליציית הארגונים למען העובדים בדרום. התהלוכה נערכה בסימן דרישה להעסקה בכבוד והשתתפו בה עובדים סוציאליים רבים. "אנחנו מתכננים עכשיו את הצעדים הבאים של המאבק שלנו שאותם נפעיל בתקופה הקרובה", סיפרה דוברת ארגון "עתידנו", העובדת הסוציאלית ענבל חרמוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully