וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הסוציאליים הפגינו: "לא השגנו כלום"

29.3.2011 / 17:46

מאות עובדים סוציאליים הפגינו מול בניין ההסתדרות בתל אביב וקראו להתפטרות יו"ר האיגוד בשל הסכמתו להסכם שסיים את השביתה: "אין אף עובד שמרוצה מההסכם שהושג"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכה: טל רזניק)

אפקט סוף השביתה: מאות עובדים סוציאליים מכל רחבי הארץ הפגינו הערב (שלישי) מול בניין ההסתדרות בתל אביב, וקראו להתפטרותו של יו"ר האיגוד, איציק פרי. "באנו להפגין נגד ההסכם המבזה, שנסגר על אף התנגדות העובדים. פרי צריך להתפטר כי הוא כשל במאבק. שיילך הביתה וייתן הזדמנות לאחרים שייבצעו את העבודה יותר טוב", אמר רונן מליק, עובד סוציאלי במשרד הבריאות.

"פרי צריך להתפטר. נציג עובדים נבחר כדי לייצג אותם ואין אף עובד סוציאלי בארץ שמרוצה מההסכם שהתגבש ולכן צריך להחליפו במישהו אחר", הסביר מליק, "במהלך המו"מ הוא דיבר איתנו ומולנו כנציג אוצר, בסממאות ובשיטת האחוזים. כולנו יודעים שבסך הכל קיבלנו 1,000 שקלים בארבעה תשלומים על פני שלוש שנים, כפיצוי על 17 שנה של שקט תעשייתי".

גיא פלד, עובד סוציאלי בבית החולים הפסיכיאטרי גהה, סיפר כי העובדים מניפים במהלך ההפגנה שלטים עליהם כתוב "עם עבודת קודש לא גומרים את החודש". אריה אהרון, יו"ר מחוז מרכז באיגוד העובדים הסוציאלים יצא במהלך ההפגנה למפגינים ובידיו מסמך המפרט את תוספות השכר שהושגו בהסכם. העובדים הסוציאלים לא נתנו לו לדבר ואף דחפו אותו.

בהתייחסו לאירוע אמר אחר כך אהרון כי "ההפגנה היא רגשית וזה בסדר. אלו עובדים שלי ואני מכיר אותם, אבל צריך להבין שהמשא וימתן התנהל במציאות ולא בחלום. תוספות של 80-100 אחוזים לשכר לא התקבלו, אך תוספת משמעותית של עד 45 אחוזים לשכר העובדים במגזר הציבורי כן הושגה. ההסכם שהושג לעובדים בעמותות הוא הסכם מצויין". בנוגע לדרישה להתפטרות יו"ר הארגון אפרי אמר אהרון: "יש לנו מנהיג. הוא הוביל אותנו להסכם טוב וימשיך להוביל אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully