וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים הפגינו בי-ם: להציל הרפואה הציבורית

אריאל נוי

27.4.2011 / 12:26

מאות רופאים וסטודנטים לרפואה הפגינו מול משכן הכנסת, לקראת דיון שיתקיים במליאה בעניין תנאי העסקתם וכישלון המו"מ מול האוצר. לבני: "הממשלה מקצרת חייהם של האזרחים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

מאות רופאים הפגינו היום (רביעי) מול משכן הכנסת בירושלים, לקראת דיון בעניין המשא ומתן שנציגיהם מנהלים מול משרד האוצר במליאת הכנסת. המפגינים הניפו שלטים עליהם כתוב: "המתמחה של היום שווה לרופא בכיר מתוסכל מחר" ו"להציל את הרפואה הציבורית".

במסגרת המאבק לשיפור תנאי העסקת הרופאים, השביתה התאחדות הסטודנטים הארצית לרפואה את הלימודים בבתי הספר לרפואה בכל הארץ, על מנת להביע הזדהות עם מאבק הרופאים ולאפשר לסטודנטים להצטרף להפגנה.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני (קדימה), נשאה דברים בהפגנה ואמרה כי "המאבק הזה איננו מאבק עבור הרופאים, אלא עבור זכותו של האזרח לחיות כאן בכבוד. זכותו של כל אזרח במדינת ישראל שהיא לא תהיה עוד מדינה שבה יש רפואה לעשירים ורפואה לעניים". לבני הוסיפה כי "מדינה שמתיימרת לתמוך ולשלוח את אזרחיה לגור בפריפריה לא יכולה לעשות את זה תוך כדי שהיא יודעת שהיא תקצר את חייהם, פשוט כך, ואלה הם הנתונים שנמצאים היום על שולחננו".

חברתה למפלגה של לבני, הרופאה וחברת הכנסת רחל אדטו, הביעה אף היא תמיכה במאבק הרופאים. "במדינה מתוקנת ההפגנה הזאת לא הייתה מתקיימת, לא היו סוגרים מרפאות ולא היו משביתים לימודים של בתי הספר לרפואה. בשביתה מתים פחות חולים וזו התמיכה שסגן שר האוצר נותן - זו התמיכה לחוד החנית של מערכת הבריאות", אמרה אדטו לקול קריאות הגנאי שעלו מהקהל בהזכירה את סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. אדטו הוסיפה כי "האצבע שלי מופנית לראש הממשלה, הוא זה שצריך להושיב היום את ההסתדרות הרפואית ואת משרד האוצר עד שייצא עשן לבן, לטובת כולנו".

"אנחנו נמצאים במצב דומה למצבו של מערך הכבאות לפני אסון הכרמל", אמר בהפגנה סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית ורופא מרדים בבית החולים סורוקה, ד"ר ישראל אייליג. "לאוצר היה נוח במשך שנים לא לשלם לכבאים. ההבדל הוא שהמערכת הרפואית לא תוכל להעזר בסופרטנקר. המערכת הרפואית תקרוס אם לא יצילו אותה".

שוב: עיצומים בבתי החולים

לאחר השהיה למשך תקופת חג הפסח, חודשה היום באופן חלקי השביתה בבתי החולים ובקופות החולים כללית ולאומית במסגרת עיצומי הרופאים. במסגרתה, מרפאות החוץ בבתי החולים יהיו סגורות ויבוצעו ניתוחים דחופים בלבד. "אנחנו ממליצים לכל מי שנקבע לו תור שיתקשר לבית החולים ויבדוק אם הרופא נמצא", אמר ד"ר נמרוד רחמינוב, סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית ומנהל מחלקת עמוד שדרה בבית החולים בנהריה.

פגישת נציגי משרד האוצר ונציגי ההסתדרות הרפואית הסתיימה אמש ללא תוצאות. האוצר שיפר באחוז אחד את הצעתו לנציגי הרופאים מתוספת של 19% לשכרם ל-20% תוספת בפריסה של שמונה שנים. לפי הדיווח, חלק מהסכום יוקצה לתוספת שכר שתינתן לרופאים, ומרבית הסכום יועבר לרופאים באזורי הפריפריה ובמקצועות הסובלים ממצוקת כוח אדם.

בהסתדרות הרפואית לא היו שבעי רצון מהצעת האוצר וטענו כי "היא איננה מספקת, אך הכיוון הוא נכון". בהסתדרות הרפואית דורשים תוספת של 50% לשכר הרופאים, מה שעדיין נראה רחוק. ביום חמישי יתכנסו נציגי הרופאים על מנת להחליט על הצעדים הבאים.

(עדכון ראשון: 11:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully