וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה הבאה של העו"סים: הדחת יו"ר האיגוד

20.4.2011 / 15:42

העובדים סוציאליים, שהפגינו במשך 23 ימים במחאה על תנאי העסקתם, מוחים כעת על ההסכם שהושג עם האוצר. הם מגייסים חתימות להחלפת יו"ר האיגוד, איציק פרי, שחתם על ההסכם

פחות מחודש לאחר חתימת ההסכם בין איגוד העובדים הסוציאליים ומשרד אוצר על סיום השביתה שנמשכה 23 ימים, מתגייסים הכוחות שהובילו בהתלהבות את המחאה הציבורית הענפה, לשם פיזור איגוד העובדים הסוציאליים ולהדחת היושב בראשו, איציק פרי. העובדים מבקשים לבצע שינויים מהותיים בהסכם, ומתגייסים כעת לשם החתמת 6,000 עובדים סוציאליים ברחבי המדינה, כרוב הנדרש לעריכת בחירות לאיגוד עוד השנה, בחירת 157 צירים לוועידה ויו"ר חדש במקומו של פרי, שהחל את תפקידו בשנת 2009.

האכזבה מההסכם שנחתם עם העובדים, לפיו שכרם יוגדל בשיעור של 22.5% בשנתיים הקרובות, חוצה עיריות, מוסדות ומשרדי ממשלה. ראשי אגפי הרווחה בכל הרשויות הגדולות, מצפון ועד דרום, טענו ערב חתימת ההסכם ובימים שאחריו, ללא יוצא מן הכלל, כי מדובר בהסכם המבזה את העובדים. שותפים לעמדתם גם 7,300 עובדים סוציאליים שחתמו על עצומה אינטרנטית המביעה אכזבה קשה מההסכם. ארגון הסטודנטים "עוס"ים שינוי" הודיע, מעל לכל במה אפשרית, כי המילה האחרונה במאבק העובדים עדיין לא נאמרה והמחאה הציבורית תימשך.

"ההסכם מול האוצר נחתם מאחורי גבם של העובדים הסוציאליים", אמרה מנהלת הלשכה לשירותים חברתיים בחצור הגלילית, חדווה קרנסטי, הפועלת בימים האחרונים יחד עם מנהל השירותים הסוציאליים בבית החולים זיו בצפת, יניב בן שושן, לגיוס החתימות הנדרשות מכלל העובדים הסוציאליים בגליל העליון והתחתון ובגולן. "יו"ר האיגוד, איציק פרי, לא ייצג אותנו נאמנה במשא ומתן", הוסיפה קרנסטי, "האנרגיה שהוקדשה למחאה הציבורית לא אזלה וכעת אנשים פונים אלינו מיוזמתם במטרה ליצור שינוי יסודי בהרכב חברי האיגוד והדחת היו"ר".

באיגוד טוענים: "נמשיך במסע ההסברה בקרב העו"סים"

עירית קובו, מראשי תנועת "עתידנו", וצירה באיגוד, סיפרה על גרעיני פעולה של עובדים סוציאליים במקומות השונים שפעלו במחאה וכעת מפנים עבודתם למען פיזור האיגוד. "ישנו פער מהותי בין עקרונות ההסכם שנחתם לעומת מה שהובטח לנו על ידי פרי, טרם היציאה לשביתה. הדרישות לשינוי מבנה השכר, יצירת אפיקי הקידום לעובדים בנוסף לעלייה בשכר – כל אלה לא קוימו". לדבריה, "בסופו של דבר, קיבלנו הסכם שמקבע משכורות נמוכות לכלל העובדים. תוספת 1,000 השקלים לא משנה את מצבם של אותם אלפים ששכרם הבסיסי לא מגיע לשכר מינימום".

מעיין סימון, עובדת סוציאלית, ממובילי המאבק בעיריית ירושלים, המונה 550 עובדים, דיווחה על התארגנות למאבק מחודש בקרב העובדים הסוציאליים. לדבריה, הוקם מנגנון פעולה לשם הפקת לקחים מנזקי המו"מ שהסתיים. "פרי סיכל בעצמו את כל המהלכים שהוא הוביל טרם היציאה למאבק, ובכך גרם לקרע בין אנשי השטח לאיגוד.התנהלות זו הולידה מנהיגויות מקומיות שעכשיו מפנות כעסן כנגד הנהגת האיגוד וההסתדרות", אמרה סימון.

מאיגוד העובדים הסוציאליים נמסר בתגובה, כי "אנו שומעים את קולות האכזבה והתסכול בקרב רבים מהעובדים הסוציאליים וקשובים להם, אולם מטבעו של כל משא ומתן שלעיתים צריך לדעת אם ומתי ניתן להגיע להישגים גדולים יותר ומתי ניצלנו את מלוא ההישגים האפשריים באותו זמן". על ההתארגנות הנוכחית של העובדים לאיסוף החתימות נאמר באיגוד כי "מדובר בהתארגנות דמוקרטית, כפי שמאפיינת את האיגוד מאז ומתמיד, אולם היא נובעת להערכתו מחוסר ידיעה של ההסכם, דיסאינפורמציה אודותיו ומליבוי השטח על-ידי גורמים אינטרסנטים ופוליטיים, שמחוץ לאיגוד, שאינם נמנים כלל על ציבור העובדים הסוציאליים". עוד נאמר, כי "מיד לאחר החג ימשיך איגוד העובדים הסוציאליים במפגשי הסברה בקרב העובדים הסוציאליים על ההסכם והשלכותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully