וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ברווחה במרכז: "זועמים על ההסכם שגובש"

29.3.2011 / 9:43

העובדים הסוציאליים חזרו הבוקר לעבודה, וכמה ממנהלי אגפי הרווחה במרכז זועמים על הסכם השכר החדש, ואף שוקלים פרישה מהאיגוד. גם הסטודנטים לעבודה סוציאלית שוקלים את המשך המאבק

גדעון צנטנר

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר. עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

מנהלי אגפי רווחה בעיריות הגדולות באזור המרכז זועמים על הסכם השכר החדש שסיכמו אנשי איגוד העובדים הסוציאליים עם האוצר, ושוקלים פרישה מהאיגוד. מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעיריית רעננה, ד"ר רות נאור, אמרה הבוקר (שלישי) כי "פספסנו את העניין מרכזי במשא ומתן, שהוא קידום העובדים הסוציאליים. הדבר היה צריך להתבטא בשינוים סולם הדרגות של העובדים, ולא בתוספת שקלית למשכורת. יש לי עובדות מצוינות שנמצאות 12 שנים באותה דרגה ואין אפשרות לקדמן. 1,000 שקלים תוספת במהלך של ארבע שנים – זה לא מכבד את הנותן ובוודאי שלא את המקבל". נאור הוסיפה כי "העובדים הסוציאליים צריכים להתאגד ולעשות חשיבה חוזרת על מי מייצג אותם".

נאור לא לבד. מנהלי אגפים נוספים בעיריות במרכז שותפים לדעתה, וחלקם הציעו לערוך במהלך היום הערכת מצב מחודשת, ומבטיחים כי יערכו הצבעה האם לפרוש מהאיגוד או להישאר בו. דורית אלטשולר, מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעיריית תל אביב, שהינו אגף הרווחה הגדול בישראל, אמרה כי היא זועמת על ההסכם שגובש.

דיוויד פרלה, ראש האגף לשירותים חברתיים במועצה המקומית אפרת, אמר כי "השביתה לא השיגה את מטרתה, והישגיה לא נותנים אופק מקצועי לעוסים בשטח. העובדים הסוציאליים מנקים בעבודתם את המצפון החברתי של ישראל, ולכן זכו גם לאהדה גדולה בתקשורת במהלך מאבקם. לצערי, כמו תמיד, כשהחברה התבקשה לשלם מחיר אמיתי על עבודתם היא כשלה מלעשות זאת".

גם הסטודנטים זועמים על ההסכם

ראשי "עו"סים שינוי", הארגון הארצי לסטודנטים לעבודה סוציאלית, זועם אף הוא על ההסכם. "ההסכם הוא בושה לממשלת ישראל, והוא מנצל את המצב הקיים בו העובדים הסוציאליים, המצויים בחזית העשייה החברתית, מנוצלים בתנאי העסקתם", אמרו צח אקשטיין ומור דיטש, ראשי הארגון. "העובדה כי דווקא אלו העובדים עם האוכלוסיות החלשות ביותר בחברה חוזרים לעבוד עם תנאי העסקה משפילים ומבזים מעידה על סדר העדיפויות הלקוי של ממשלת ישראל", הוסיפו, וציינו גם כי "ההסכם המבזה אינו משאיר לנו ברירה אלא להמשיך ולהיאבק על תנאי העסקתם של העובדים למען הצלתה של מדינת הרווחה מן הקמים לחסלה".

עירית קובו, יו"ר שותפה בתנועת "עתידנו", אמרה כי "עובדות רבות חזרו הבוקר לעבודה עם תחושת החמצה, וזה הזמן לשאול את עצמנו לאן נוכל ללכת מכאן. האם נחזור אל העבודה היומיומית השוחקת ל-17 שנים נוספות, בהמתנה להסכם הבא שיבקש לתקן את עוולות הסכמי השכר, או שנמחה את הדמעה בקצה העין ונתארגן החל מהבוקר להמשך המאבק הצודק על דמותה ועתידה של העבודה הסוציאלית?"

לאחר 23 ימים של מחאה והפגנות, הסתיימה אמש שביתת העובדים הסוציאליים, זאת לאחר דיון שהתקיים בביה"ד הארצי לעבודה. משרד האוצר, באמצעות פרקליטות המדינה ביקש לערער על החלטת ביה"ד האזורי לעבודה לתל אביב משבוע שעבר שלא להוציא צווי מניעה לעובדים השובתים.

איגוד העובדים הסוציאליים החליט במהלך הדיון לקבל את מסגרת עלות ההסכם שגובש לפני שבוע בין ההסתדרות לאוצר. לפי מסגרת זו, היו אמורים העובדים הסוציאליים לקבל תוספת שכר בעלות כוללת של 25%. עלות זו הייתה אמורה להיות מחולקת בתוספת אחוזית של 7.25% ותוספת שקלית של 1,100 שקלים. אולם, איגוד העובדים הסוציאליים החליט לפני שבוע לדחות את ההסכמות שגובשו ולדרוש ממשרד האוצר לנהל משא ומתן על דרישות כלכליות נוספות, שייפרצו את מסגרת העלות של 25%, אולם משרד האוצר התנגד לדרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully