וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: שימוש בפייסבוק תורם לדיכאון של בני נוער

מחקר שבוצע בארה"ב מצא שדחייה ברשת החברתית עשויה להיות חמורה מדחייה ב"חיים האמיתיים", כי היא אינה מלווה בשפת גוף, ועלולה לעתים להביא לאובדנות

בני נוער עלולים ללקות ב"דיכאון פייסבוק" - כך עולה ממחקר שערכה האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, גוף המאגד כ-60 אלף רופאים בצפון אמריקה, ואשר פורסם היום (שלישי) ב"דיילי מייל" הבריטי. מהמחקר עולה כי בקרב ילדים ובני נוער המקדישים חלק ניכר מזמנם לרשת החברתית, ונחשפים בה להטרדה חברתית, נמצאים אף בסיכון גבוה לאובדנות, משום שדחייה חברתית בפייסבוק עלולה להיות חמורה יותר מדחייה "בחיים האמיתיים".

ד"ר גוון אוקיפי, שהובילה את המחקר, טוענת כי פייסבוק מעניקה נקודת מבט מעוותת על יחסי אנוש, משום שהמשתמשים בה אינם יכולים לראות את הבעות הפנים ושפת הגוף אלה של אלה. כך, לדבריה, הודעות ומסרים שנשלחים ברשת יכולים להיות מנותקים מהקשר ומדקויות שונות.

מחקר אחר: שימוש בפייסבוק - מועיל לחולי דיכאון

עוד עלה מהמחקר כי שימוש מוגזם בפייסבוק עלול להביא לתוצאות החורגות מחוץ לחיי הרשת, לגזול זמן ולפגוע בשינה ובפעילות הגופנית - וגם בהכנת שיעורי הבית. החוקרים המליצו להורים להשגיח על ילדיהם בזמן שהם משתמשים בפייסבוק, ו"להכיר בטכנולוגיה". כך, הם יוכלו להתחבר בצורה טובה יותר אל הילדים, המבלים כיום יותר ויותר זמן באינטרנט. לפי ה"דיילי מייל", פייסבוק סירבה להגיב לממצאי המחקר.

יצוין כי כמה מחקרים כבר בדקו את השפעתה של פייסבוק על חייהם של המשתמשים, אך טרם הגיעו למסקנה חד משמעית. ד"ר מייגן מונרו מאוניברסיטת ויסקונסין, מומחית ברפואת ילדים, טוענת כי השימוש בפייסבוק יכול דווקא לתרום לכישוריהם החברתיים של בני הנוער. כמו כן, היא טוענת שאנשים שלקו בדיכאון ומשתמשים ברשת, עשויים אף לחוות אפקט חיובי מהשהייה בה. לטענתה, אין ממש בטענה כי הורים צריכים לחשוש מכך שילדים ישתמשו בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully