וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמים בחסות הממשלה: אורוגוואי תמכור גראס להמונים

21.6.2012 / 9:40

המדינה הדרום אמריקאית, שהשימוש במריחואנה מותר בה גם כיום, מתכוונת ללכת צעד נוסף קדימה ולהסדיר את ייצור ושיווק הסם באופן ממלכתי: "האיסור יוצר יותר בעיות מהסם עצמו"

ממשלת אורוגוואי חשפה אמש (רביעי) תוכנית לעריכת לגליזציה מלאה של שוק המריחואנה, תוך הקמת גוף פיקוח ממשלתי על המסחר בסם הקל - מתוך תפישה לפיה נזקי הסם יהיו פחותים באופן זה, ביחס לנזקים שהוא גורם כיום, כשהוא נמכר בשוק השחור.

יש לציין כי גם כיום, אורוגוואי היא אחת המדינות המקלות בעולם בנושא הסמים הקלים, ואחזקת סמים ממשפחת הקנביס - מריחואנה וחשיש - אינה עבירה פלילית במדינה. אולם החוק החדש שתגיש בקרוב ממשלת השמאל בראשות הנשיא חוסה מוחיקה לפרלמנט אמורה לקחת את העניין שלב נוסף קדימה.

ההצעה, המוגשת במסגרת חבילה כוללת של צעדים למלחמה בפשיעה, מכתיבה רגולציה מלאה של הקנביס, והיא כוללת סעיפים המסדירים את גידול הסם ואת המסחר בו. עדיין לא נמסרו פרטים מלאים לגביה, אולם כעיקרון, ייאסר גידול של הסם באופן פרטי לשימוש אישי - והייצור כולו יופקד בידי גופים שיקבלו לכך אישור מרשויות המדינה.

לדברי שר המשפטים האורוגוואי, אלאוטריו פרננדס הואידוברו, ההצעה כוללת גם קריאה של הרשויות במדינה ללגליזציה מלאה של מריחואנה ברחבי העולם. לטענתו, מהלך כזה עשוי להפחית מאוד את השימוש הגלובלי בסמים קשים יותר.

"מטרתנו היא להילחם נגד שני דברים שונים: האחד הוא השימוש בסמים, השני הוא הסחר בסמים", אמר השר במסיבת עיתונאים בבירה מונטבידאו. "אנחנו סבורים שהאיסור על סמים מסוימים יוצר יותר בעיות לחברה מאשר הסמים עצמם". לשם ההמחשה הוסיף: "מעשי רצח הקשורים לחיסול חשבונות (בעולם התחתון) גברו, וזה סימן ברור לכך שבאורוגוואי הופיעו תופעות מסוימות שלא היו קיימות קודם".

לקריאה נוספת:
בקרוב בניו יורק: המשטרה לא תטריד מעשני גראס
לגליזציה עכשיו: נשיא גואטמלה יכשיר את כל הסמים?
עכשיו בקליפורניה: מכונות אוטומטיות לממכר גראס
דו"ח עולמי ממליץ: עישון גראס - לא עבירה פלילית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully