וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדאם טוסו" בברלין מציג: בובת שעווה של אנה פרנק

בובת השעווה של הילדה היהודיה האמיצה שכתבה יומן בימי מלחמת העולם השנייה, בסופה מתה, עוצבה בעזרת תמונותיה האחרונות. בחדר הסמוך במוזיאון - בובת השעווה של היטלר

כמעט אמיתי: מוזיאון השוועה "מדאם טוסו" בברלין חנך בובת שעווה של הילדה שתיעדה ביומן את חוויותיה מהשואה, אנה פרנק. המוזיאון, שנפתח בשנת 2008, מציג (כמו בשאר מוזיאוני "מדאם טוסו" ברחבי העולם) בובות שעווה של ידוענים, מהעבר ומההווה, כדוגמת נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ועד לדוגמנית היידי קלום. בובת השעווה של פרנק מוצבת ליד שולחן כתיבה, ככותבת יומן, כשעליו מונח ספר שאהבה באותם ימים ועיתונים משוחזרים מאותה תקופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
כל כך מוחשי, כמעט אמיתי. בובת השעווה של אנה פרנק/מערכת וואלה, צילום מסך

אנה פרנק היהודייה ניהלה במשך ימי מלחמת העולם השנייה יומן שתיאר את חוויות משפחתה שהסתתרה בעליית גג באמסטרדם בירת הולנד, מפני חיילים נאצים. לבסוף נתפסה משפחתה ואנה מתה במחנה הריכוז ברגן בלזן.

באשר להחלטה לשחזר את חדרה של אנה סיפרה דוברת המוזיאון, נינה זרבה, לעיתון דר שפיגל כי "היה לנו חשוב להראות את התמונה המלאה – ילדה שיכולה לשמוע את העולם מבחוץ אבל לא יכולה להיות חלק ממנו". היא הוסיפה כי "אנה אהבה ללמוד ותכננה לחזור לבית הספר וחלמה להפוך לעיתונאית יום אחד. אחרי שפריז שוחררה ממשטר הנאצים ב-1944, היא באמת האמינה כי היא תוכל להיות חופשיה שוב".

באופן מעט אירוני, בובת השעווה של הצורר הנאצי, אדולף היטלר, שראשה נכרת על ידי מבקר במוזיאון זמן קצר לאחר שנפתח, מוצבת בחדר הסמוך.

לקריאה נוספת:
והפעם: הכנסייה המורמונית "הטבילה" את אנה פרנק
סיפורה של אנה פרנק כובש לבבות גם בסין
יומנה המלא של אנה פרנק יוצג לראווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully