וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות בסוריה גולשת ללבנון: 8 הרוגים בטריפולי

2.6.2012 / 19:25

עיר הנמל הלבנונית ידעה באחרונה שורה של עימותים עקובים מדם, שהגיעו היום לשיא, עם מותם של לפחות שמונה בני אדם בקרבות רחוב בין תומכי הנשיא הסורי אסד למתנגדיו

לפחות שמונה בני אדם נהרגו היום (שבת) בעיר טריפולי שבלבנון, בעימותים בין תומכי משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, למתנגדיו, שהפגינו למען האופוזיציה הסורית. עוד כ-30 בני אדם נפצעו במהלך העימותים.

קרבות דומים בין תושבי המחוזות הסמוכים לטריפולי פרצו מספר פעמים בשבועות האחרונים, אך מספר ההרוגים היום הוא הגבוה ביותר שנרשם ביום בודד של עימותים על רקע עדתי בין הצדדים, מה שמעורר את החשש מפני תסיסה בלבנון שתאפשר את גלישת האלימות בסוריה לתוכה.

עימותים בטריפולי שבלבנון בין מתנגדי אסד לתומכיו. רויטרס
לפחות 30 נפצעו בעימותים. טריפולי, היום/רויטרס

בין ההרוגים היום היו גם אם ובנה, שנפגעו משיגור רקטה בבאב אל-טבנה, אזור המזוהה עם הזרם הסוני. חמישה אחרים נפצעו באזור ג'בל מוחסן, בו רבים הם תושבי דמשק לשעבר.

עימותים בטריפולי שבלבנון בין מתנגדי אסד לתומכיו. רויטרס
נגמ"ש של צבא לבנון. טריפולי, היום/רויטרס

כוחות צבא ומשטרה שהגיעו מאוחר יותר למקום פרסו כוחותיהם ברחבי עיר הנמל הלבנונית, במטרה לעצור את גל האלימות שהסלים בחודש מאי האחרון, כאשר חמושים מג'בל מוחסן המזוהים עם המיעוט העלאווי בלבנון התעמתו עם התושבים הסונים בבאב אל-טבנה, התומכים בצבא סוריה החופשי ובכוחות האופוזיציה הסורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully