וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלימאן: "ישראל עשויה לנסות לכבוש שוב את סיני"

ניר יהב

15.4.2012 / 21:01

חושש באמת או קורץ לעמו? יד ימינו של מובארק והמועמד לנשיאות מצרים אמר כי מדיניות שגויה עשויה להוביל את ישראל לנסות לכבוש שוב את חצי האי, "והפעם היא לא תחזירו בקלות"

סגן נשיא מצרים לשעבר, עומאר סלימאן, שמועמדותו לנשיאות נפסלה רק אתמול על ידי ועדת הבחירות המרכזית, הבהיר היום (ראשון) כי הוא חושש שישראל תראה במצרים אויבת בשל התחזקותם של האחים המוסלמים. בראיון נרחב שפורסם עימו באתר המצרי "אל-יום א-סאבע" לא התייחס סלימאן לפסילת מועמדותו, אולם אמר כי קיים סיכוי שמדיניות מצרית שגויה עלולה לסבך את מצרים בעימות עם ישראל.

עומאר סלימאן, סגן נשיא מצרים לשעבר ומועמד לנשיאות. רויטרס
חושש מכיבוש ישראלי של סיני? עומאר סלימאן/רויטרס

"אני אישית חושש מכך שישראל חושבת כעת שמצרים נכנסה למחנה האויבים שלה", אמר סלימאן שהותקף בימים האחרונים על ידי מתנגדיו בטענה שהוא בן-בריתה של ישראל ומעוניין להגן על ביטחונה. "ישראל רואה בסיני אזור לא-בטוח, היא רואה את הידידות בין חמאס והאחים המוסלמים, היא רואה שמצרים לא שולטת על היציאה והכניסה לסיני והיא רואה שאפשר להשתמש בשטח מצרים לשיגור טילים. בשל כך ישראל אולי תחשוב לשוב לגבולות הבטוחים", אמר.

"היחסים עם חמאס חייבים להימשך"

סלימאן נשאל האם הוא מתכוון לכך שישראל תכבוש מחדש את סיני. "ייתכן שישראל חושבת בהגיון הזה. ייתכן גם שהיא תיכנס לוויכוח איתנו לנוכח העולם בטענה שביטחונה נמצא בסכנה ושהיישובים הישראלים מצויים בסכנה בשל היעדר השליטה בסיני. הישראלים יודעים היטב כיצד להציג לעולם רעיונות כאלה ולגבש חזית בינלאומית נגדנו במצב זה. אני חושש מפני שיקולים מוטעים שעלולים להוביל אותנו לעימותים. אם ישראל תשוב לסיני, הם לא ייצאו הפעם בקלות משם. אנו עלולים לשלם מחיר כבד אם זה יקרה".

"מצרים צריכה להשקיע מאמצים כדי לפתח את סיני ולהשאיר את חמאס תחת שליטה", הוסיף סלימאן. "היחסים בינינו לבין חמאס חייבים להימשך אולם אין זה אומר שיחסים אלה יכולים לפגוע באינטרסים הלאומיים של מצרים, בביטחון באזור או בשלום".

דומה שסלימאן מנסה "לקרוץ" לעם המצרי, לאור הפרסומים על יחסיו הטובים עם בכירים בישראל. עם זאת, כלל לא בטוח שסלימאן אכן יוכל להתמודד בבחירות: ועדת הבחירות המרכזית פסלה אתמול את מועמדותם של עשרה מתמודדים בבחירות לנשיאות, ביניהם סגן הנשיא לשעבר, עומאר סלימאן, סגן מנהיג האחים המוסלמים, חיירת שאטר, ונציג הזרם הסלפי, חאזם אבו איסמעיל. ועדת הבחירות הודיעה כי מועמדותם של המועמדים נפסלה משום שלא עמדו בקריטריונים המשפטיים להתמודדות על נשיאות המדינה.

עם זאת, ייתכן והעם במצרים לא מרוצה מהחלטת הוועדה. סקר שפורסם אתמול קבע כי סלימאן זוכה ליותר קולות מכל מועמד אחר. מהסקר, שבוצע על ידי מרכז למחקרי דעת-קהל ופורסם בעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום", עולה כי סלימאן היה זוכה ל-20% מסך קולות הבוחרים. אחריו, בהפרש ניכר, נמצא איש האחים המוסלמים לשעבר, עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח, עם 13%.

עוד באותו נושא:
מצרים: נפסלה מועמדותו של עומר סלימאן לנשיאות
סקר במצרים: עומר סלימאן מנצח בבחירות לנשיאות
מאות אלפים בכיכר תחריר: "סלימאן וישראל - יד אחת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully