וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים זרקו נעליים על שיירת מזכ"ל האו"ם בעזה

ניר יהב

2.2.2012 / 11:26

בני משפחותיהם של אסירים פלסטינים השליכו נעליים, אבנים ובקבוקים על שיירתו של באן קי מון, זאת במחאה על שלא הסכים להיפגש עמם במסגרת ביקורו ברצועה. "נוטה לטובת ישראל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

משפחות אסירים פלסטינים, הנמצאים בכלא הישראלי, השליכו היום (חמישי) אבנים, בקבוקים ונעליים לעבר שיירתו של מזכ"ל האו"ם באן קי-מון שהגיע לביקור ברצועת עזה. משפחות האסירים זועמות על מזכ"ל האו"ם משום שהודיע להן כי הוא אינו מתכוון להיפגש עימן במהלך ביקורו ברצועה. בנוסף, זועמים תושבי עזה על כך שבאן קי-מון אינו מתכוון גם להיפגש עם משפחות ההרוגים הפלסטינים ובעלי בתים שנהרסו על ידי ישראל במהלך מבצע "עופרת יצוקה".

פלסטינים מפגינים על הגעתו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון לרצועת עזה,  ינואר 2012. רויטרס
"עומד בסתירה לתפקידו כמזכ"ל האו"ם". השיירה של מזכ"ל האו"ם, היום/רויטרס

הפלסטינים טוענים כי באן סירב להיפגש עם משפחות ההרוגים והאסירים הפלסטינים גם כשביקר ברצועה לפני כשנה, וזאת למרות שנועד עם משפחתו של גלעד שליט בעת שהיה בשבי של חמאס בעזה. "זו הוכחה שהוא נוטה לטובת הצד הישראלי, דבר העומד בסתירה לתפקידו כמזכ"ל האו"ם", מסרו מקורות פלסטינים. ביקורו של מזכ"ל האו"ם ברצועה צפוי להימשך מספר שעות, והוא אמור להיפגש שם עם נציגי אונר"א - סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים.

פלסטינים מפגינים על הגעתו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון לרצועת עזה,  ינואר 2012. רויטרס
המפגינים נגד באן, היום/רויטרס

אתמול נועד באן קי-מון עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במוקטאעה ברמאללה. מזכ"ל האו"ם קרא לישראל בתום הפגישה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות: "אנו מעוניינים בשלום כולל וצודק שישים קץ לכיבוש ויביא שלום וביטחון לשתי המדינות. אנו רוצים שלום שיהיה מבוסס על החוק הבינלאומי ועל החלטות האו"ם". אבו מאזן אמר בתגובה: "פתרון שתי המדינות חייב להיות מבוסס על גבולות 67'. במסגרתו לא תהיה נוכחות ישראלית בשטחים הכבושים".

עוד בנושא
מזכ"ל האו"ם נפגש עם פרס: "חשוב לדון עם אירן"
באן: "משבר הגרעין האירני ייפתר רק בדרכי שלום"
באן קי מון: "מודאג מהיכולת הצבאית של חיזבאללה"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully