וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דו"ח האו"ם יקבע: תכנית הגרעין של אירן - צבאית"

דיפלומטים במטה סבא"א אמרו כי הדו"ח, שיתפרסם בשבוע הבא, יציג ממצאים וצילומי לויין חדשים. לדבריהם, יש עדויות שאירן בנתה מודל ממוחשב של פצצה גרעינית

תכנית הגרעין של אירן לא נועדה לצרכי שלום אלא לצרכים צבאיים - כך עולה מדברים שאמרו אמש (שישי) לסוכנות הידיעות AP דיפלומטים, הבקיאים בדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שיתפרסם בשבוע הבא.

בימים האחרונים דווח כי מתגבשת במערב תכנית לתקיפה צבאית של מתקני הגרעין של אירן. כמו כן דווח כי בריטניה תהיה מוכנה לסייע לארצות הברית, במקרה של פעולה מסוג זה. על הפרסומים, ובייחוד על הדיווחים לפיהם ישראל מתכוננת בעצמה לפעולה צבאית נגד אירן, אמר אתמול הנשיא שמעון פרס כי "יש הבדל בין דיבורים למעשים". עם זאת, הוא העריך כי "האופציה הצבאית קרובה מתמיד, יותר מהאופציה הדיפלומטית". גם, שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי "כל האפשרויות על השולחן".


עוד בנושא
פרס: אפשרות לתקיפה באירן - קרובה מתמיד
דו"ח: ישראל שיפרה את יכולותיה הגרעיניות
ברק במסר לאירן? "לא שוללים כל אפשרות"

אחמדינג'ד במתקן העשרת האורניום בנתנאז. Iranian Presidents office, File, AP
נשיא אירן, אחמדינג'ד, מבקר במתקן העשרת האורניום בנתנז/AP, Iranian Presidents office, File

ההערכה הרווחת היא כי ממצאים חמורים שיתפרסמו בדו"ח סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית) יועילו במסע שכנועים במערב, ובמועצת הביטחון של האו"ם, לגיבוש צעדים חמורים נגד אירן, ובכלל זה תקיפה צבאית.

חלק מהדיפלומטים, שביקשו לא להזדהות, הם חברים במשלחות הבינלאומיות למטה סבא"א בווינה. לדבריהם, הדו"ח יכלול בין היתר צילומי לוויין של "מתקן מתכתי בגודל אוטובוס", שסבא"א חושדת כי אירן מבצעת בו ניסויים בראשי נפץ. המתקן ממוקם בסמוך צבאי בפרצ'ין, כמה עשרות קילומטרים מטהרן. עוד נמסר כי הדו"ח יעסוק בנושאים שהציבור טרם נחשף אליהם, ויכלול גם פרקים שבהם ייבחנו שוב מתקנים שנחשפו בדו"חות קודמים.

הדו"ח קושר את אירן למדען פקיסטני שתכנן מתקן גרעיני בסוריה

הדו"ח, אמרו הדיפלומטים, יכלול נספח מיוחד בן 12 עמודים, ובו מידע המצביע על כך שתכנית הגרעין האזרחית של אירן נועדה לסלול את הדרך להשגת נשק גרעיני. בין היתר, דווח כי יכללו בדו"ח עדויות מפי גורמים ביותר מעשר סוכנויות ביון מרחבי העולם, המצביעות על כך שמהנדסים אירנים מתכננים טילים באמצעות מודלים ממוחשבים. עוד דווח כי הדו"ח יצביע על שני "גורמים זרים" - כנראה ממשלות או ארגונים אחרים - שסייעו לאירן בתכנית הגרעין, וכי אירן נעזרה ב"גורמים מהשוק השחור" הקשורים למדען הפקיסטני עבד אל-קאדר חאן, הנחשב לאבי תכנית הגרעין הצבאית של ארצו. השבוע פורסם כי אותו מדען סייע, לכאורה, בתכנון מתקן גרעיני בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully