וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור דחה ההצעה, רוצח דרק רוט לא יוסגר לישראל

גלעד גרוסמן

18.7.2012 / 1:57

משה בן אבגי, שהורשע ברצח דרק רוט ב-1994 ונמלט לארגנטינה עשר שנים מאוחר יותר, ביקש להיות מוסגר לישראל בתנאי שתקופת מאסרו בחו"ל תקוזז. פרקליט המדינה דחה את ההצעה

רוצחו של נהג המונית דרק רוט, משה בן אבגי, שנמצא בארגנטינה, פנה לאחרונה לפרקליטות והודיע שהוא מסכים להיות מוסגר לישראל בגין עבירת הרצח, אולם רק בתנאי שממאסרו בישראל תנוכה התקופה שישב במאסר בחו"ל. בפרקליטות דנו בהצעה ובימים האחרונים החליט פרקליט המדינה, משה לדור, לדחות את ההצעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
רוצחי דרק רוט, ארבל אלוני ומשה בן אבגי עם עורך הדין ששי גז/מערכת וואלה, צילום מסך

בן אבגי הורשע ברצח של רוט ב-1994 ונידון ל-16 שנות מאסר. ב-1998, במהלך חופשה מהכלא, ביצע בן איבגי שוד אלים יחד עם שותפו לרצח ארבל אלוני, ונידון לעוד חמש שנות מאסר. ב-2004 נמלט בן אבגי לארגנטינה במהלך חופשה ונעצר כעבור מספר חודשים. ב-2007 קבע בית משפט מחוזי בארגנטינה כי ניתן להסגיר את בן אבגי, אולם בגין עבירת השוד בלבד – זאת, בין השאר, כיוון שביצע את הרצח כאשר היה בן 14 וחצי, בעוד שגיל האחריות הפלילית בארגנטינה הוא 16 בלבד.

המחלקה הבין לאומית בפרקליטות ערערה על הפסיקה, וכך גם בן אבגי, שנלחם נגד הסגרתו. לפני כחודשיים דחה בית משפט העליון בארגנטינה את הערעורים. משמעות ההחלטה היא שבן אבגי, שלפני שלוש שנים נמלט ממעצרו בארגנטינה לפני מתן פסק הדין בעניינו ונידון בשל כך לעונש מאסר בארגנטינה, יוכל להיות מוסגר לישראל עם שחרורו מהכלא בסוף שנת 2013. עם זאת, על פי הפסיקה, ישראל לא תוכל להעמידו לדין בעבור הרצח אלא רק בעבור השוד.

לא רוצים להעניק לו "פרס" על הימלטותו

לפני כחודש פנה פרקליטו של בן אבגי, עו"ד ששי גז, אל הפרקליטות, והודיע כי בן אבגי מסכים לחזור לישראל ולרצות את העונש בגין הרצח, אולם רק בתנאי שיקזזו לו את השנים שישב במאסר בארגנטינה. אם ישראל הייתה מקבלת את ההצעה, בן אבגי היה משתחרר תוך זמן קצר ממאסר.

ככל הנראה, ההצעה שהעביר עו"ד גז נבעה מחששו של בן אבגי כי במידה ויוסגר לישראל מבלי לגבש הסדר בנוגע לעבירת הרצח, עם שובו לישראל הוא יכלא בגין השוד, ולאחר שחרורו, אם יעזוב את הארץ, ייתכן שייעצר בחו"ל ויוסגר בגין הרצח. במקרה שכזה, הוא ירצה עונש מאסר ממושך יותר. מנגד, בפרקליטות לא רצו להעניק לבן אבגי "פרס" על הימלטותו, ולהגיע עמו להסדר שיבטיח שהוא ירצה מאסר קצר בלבד. ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי הם אינם מתייחסים לשיחות עם סנגורים.

לקריאה נוספת:
רוצח דרק רוט יוסגר כנראה לישראל בסוף השנה הבאה
חשד: רוצח דרק רוט קנה באמצעות כרטיס אשראי גנוב
ביהמ"ש: לא יקוצר עונשו של רוצח דרק רוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully