וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים השתתפו בעצרת במלאת 16 שנים לרצח יצחק רבין

16 שנים לאחר שנרצח ראש הממשלה יצחק רבין, נערכה העצרת השנתית לזכרו בכיכר הנושאת את שמו בתל אביב. שריד: "מורשת רבין רואה בתג מחיר פשע נגד הציונות"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יח"ץ, עריכה: טל רזניק)

עצרת הזיכרון במלאת 16 שנים להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין נערכה הערב (שבת) בתל אביב, כשבוע לאחר המועד המקורי לקיום האירוע, שנדחה בשל הגשמים. את העצרת הערב אירגנה עמותה פרטית.

עוד בנושא
ריבלין בטקס לרבין במליאה: "עמיר ניסה לרצוח שלטון העם"
פרס בטקס לזכר רבין: "עדיין יש גידולי פרא המזלזלים בחוק"
"תג מחיר" נגד בכירה בשלום עכשיו: "רבין מחכה לך"

יוסי שריד אמר בעצרת כי כי "יצחק רבין נרצח ואיתו נרצחה דרכו". "ההיסטוריה לא חוזרת, היא מעולם לא עזבה והיא ממשיכה לזרות אימה. האם הרוצח הבא אורב ליד המדרגות? זה לא עשב שוטה ולא גידול פרא. זאת הערוגה. זה לא רק הזמן שמשכיח, הולכים ומתרבים מכחישי הרצח ומשכיחיו, כי הזיכרון מזכיר להם את חטאם", אמר. הוא הוסיף כי "מורשת רבין רואה בשוד קרקעות ובתג מחיר פשעים נגד הציונות. היא רואה בהם שרצים שאסור להכשיר. מורשת רבין מכירה בחשיבות הכוח אך מודעת למגבלות הכוח. בעובדה שכל עוד אין לשכנינו נחלה, גם לנו לא תהיה מנוחה".

העצרת במלאת 16 שנים לרצח יצחק רבין. דרור עינב
העצרת בכיכר/דרור עינב

לאחר מכן נאמה הסופרת שהרה בלאו, שאמרה כי בעקבות הרצח "חל פיצול בציונות הדתית לחרדים לאומיים ודתיים לייט. זאת המציאות. הציונות הדתית שהייתה לפני הרצח – לא קיימת יותר".

אלדד יניב, מארגון "השמאל הלאומי" אמר בעצרת כי "בקיץ המופלא שהיה כאן, קמנו ואנחנו לא מוכנים יותר לשבת. לא תגידו לנו, ליהודים ולערבים בארץ הזו, מה לחשוב, מה לכתוב, מה לזכור ומה לשכוח, איפה להופיע ואיפה לא להופיע, את מי לשבח ואת מי לבקר וממי לקבל תרומה כספית. התבלבלתם אם אתם חושבים שאתם תלאימו את השידור הציבורי או תסגרו פה תחנת טלוויזיה או תאיימו על העיתונות החוקרת, או תשתלטו על בית המשפט העליון. אנחנו רואים שאתם מגנים וקורצים כששורפים בגליל בתי תפילה של מי שהוא לא יהודי או בתי עסק ביפו".

באירוע דיברה גם פעילת 'שלום עכשיו', חגית עפרן, שעל ביתה רוססו לאחרונה כתובות 'תג מחיר', בהן נכתב בין השאר: 'רבין מחכה לך'. "רוב הציבור מתנגד לאלימות", אמרה עפרן. "אני גם בטוחה שרוב ציבור המתנחלים מתנגד את מה שנעשה בביתי. היום אנשים הגונים צריכים לקום אל מול האלימות ולומר את דבריהם. אנשים הגונים בימין צריכים לסמן קו ברור וחד של הגבולות הלגיטימים ולהילחם נגד האלימות הפוליטית המשתוללת. אנשים הגונים בשמאל צריכים לקום, לא לפחד מההשתקה, ולהשמיע את קולם ברחובות ובהפגנות. בכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully