וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער מחולון אמר להוריו שהוא נוסע לאילת - ונעלם

3.11.2011 / 1:30

לפני 28 ימים יצא ירין שאטי מביתו ומאז נעלמו עקבותיו. הטלפון הסלולרי שלו אותר בתחנה המרכזית בתל אביב. למרות שהמשטרה מחפשת אחריו, טוען אביו כי לא נעשה די

לאן נעלם ירין שאטי? עקבותיו של הנער בן ה-17 אבדו לפני יום הכיפורים, ומאז המשטרה ובני משפחתו מחפשים אחריו. שאטי אמר להוריו כי הוא נוסע לאילת, ומאז לא יצר עמם קשר ואינו עונה לטלפון. משטרת מרחב איילון הכריזה עליו כנעדר וטוענת שהיא משתמשת בכל האמצעים אשר עומדים לרשותה על מנת לאתרו. מנגד, לבני משפחתו טענות קשות על טיפול המשטרה במקרה.

שאטי, תלמיד תיכון מחולון, יצא מביתו ב-5 באוקטובר השנה. להוריו הוא סיפר כי הוא נוסע עם ידידה לנפוש באילת. ביום למחרת התקשרו אליו בני משפחתו, אך הוא לא ענה לטלפון. יומיים לאחר מכן, בערב יום הכיפורים, הבינו במשפחה שיש סיבה לדאגה. אביו ואחיו הגישו תלונה על היעדרו בתחנת המשטרה בעיר בת ים.

ירין שאטי,  נער מחולון  שנעדר מאז יום כיפור, נובמבר 2011. חטיבת דובר המשטרה
נעדר כבר 28 ימים, המשטרה מבקשת את עזרת הציבור בחיפושיה. הנער ירין שאטי/חטיבת דובר המשטרה

משהתקבלה התלונה, ביצעה המשטרה איכון לטלפון של שאטי, שנמצא באזור התחנה המרכזית בתל אביב. בנוסף, עדי ראייה סיפרו כי ראו אותו באזור התחנה. אביו, שאול, סיפר לוואלה! חדשות כי מאז הוא מסתובב באזור התחנה ומחפש אחר בנו. כשבוע לאחר שנעלם הבן, קיבל לדבריו שיחת טלפון ממספר לא מזוהה, כשעל הקו בחורה צעירה שביקשה לשוחח עם הבן. כשאמר לה שהוא נעדר וביקש ממנה להזדהות, ניתקה מיד את השיחה.

התיק הועבר לטיפול מחלק הנוער של מרחב איילון. מפקד המרחב, ניצב משנה יהודה דהן, נוטל חלק פעיל בעבודה על התיק. עם זאת, לטענת אביו, שאול, המשטרה אינה עושה מספיק. "כבר כשהגענו להודיע שירין נעדר, ביקשנו שיבצעו איכון על הטלפון שלו", הוא מספר. "החוקר שקיבל אותנו ענה לי בשיא חוצפתו שאיכון עולה קרוב ל-50,000 שקל. אני משלם מסים, אזרח במדינת ישראל. אותי לא מעניין תקציב המשטרה. עשה כמה טלפונים, אמרתי לו, התחננתי: תאתרו את הילד".

לטענת האב, במשטרה חושדים כי הוא יודע על מקום הימצאו של בנו. "אם אני יודע איפה הוא, שיזמינו אותי לחקירה תחת אזהרה", הוא אומר בכעס. לדבריו, באחד משיטוטיו בתחנה המרכזית בחיפוש אחר בנו, סיפר לו עד ראיה שראה את הנער במקום כשעה וחצי קודם לכן. "קראתי מיד למשטרה. כשהגיע השוטר, ביקשתי ממנו שיאתר את צילומי האבטחה במקום. הוא סירב, ואמר לי שאני אעשה זאת. כמובן שכאזרח לא יכולתי לדרוש את מצלמות האבטחה".

"כל חולון מכירה את ירין"

ירין שאטי הוא האמצעי מבין שלושה בנים. אמו גננת ואביו שרברב. "כל חולון מכירה את ירין. יש לו מאות חברים", מספר האב. "אנחנו בית חם. היחסים שלי איתו הם יחסי חברות, מעבר ליחסי אב ובן". לטענת האב, בין השניים לא היו ויכוחים בדרך כלל. "זמן קצר לפני שהוא נעלם, היה לנו ויכוח לגיטימי בין הורה לילד. ירין רצה אופנוע כדי לעבוד בשליחויות בעסק לחילופי כספים בתחנה המרכזית, ואני סירבתי לאפשר לו לעבוד במקום כזה".

נכון להיום, למעלה מחודש מאז יצא ירין מהבית, עדיין אין קצה חוט לגבי מקום הימצאו. גם משטרת אילת הוכנסה לתמונה, אך חיפושיה לא הניבו דבר. בשבוע שעבר לקחו החוקרים את המחשבים בבית משפחת שאטי, בתקווה שתוכנם ישפוך אור על מקום הימצאו של הבן. מחר (חמישי) צפוי מפקד המרחב, נצ"מ דהן, להיפגש עם בני המשפחה ולעדכנם בהתפתחות החקירה.

המשטרה סירבה להתייחס לפרטים שהעלה האב, מכיוון שמדובר בחומרי חקירה. בתגובה נמסר כי "משטרת ישראל עושה את כל המאמצים לאיתור הנעדר, הן במישור החקירתי והן במישור המודיעיני. המשטרה הפיצה את דבר היעדרותו לכלי התקשורת. כמו כן, מפקד המרחב עומד בקשר ישיר עם המשפחה, כולנו תקווה שהמאמצים הרבים יביאו כעת גם לאיתורו". המשטרה מבקשת את עזרת הציבור בחיפושיה אחר שאטי, ומבקשת מכל היודע דבר על מקום הימצאו להתקשר למחלק הנוער במרחב איילון בטלפונים - 03-5555222 03-5027957, 03-5027936 או למוקד 100.

עוד באותו הנושא
הילדה בת ה-12 שנעדרה שבוע נמצאה בריאה ושלמה
לאחר שבועיים: נמצאה גופת הנעדר חולה האלצהיימר
בן 71 נעדר כבר חודש: "אין סיכוי שהוא שרד"

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully